رفتن به مطلب
sajjad

میخواهم زبان حیوانات را یاد بگیرم!

Recommended Posts

مردی به پیامبر خدا، حضرت سلیمان، مراجعه کرد و گفت:
ای پیامبر میخواهم به من زبان یکی از حیوانات را یاد دهی.سلیمان گفت: تحمل آن را نداری.
اما مرد اصرار کرد.سلیمان پرسید: کدام زبان؟
جواب داد: زبان گربه ها!سلیمان در گوش او دمید و عملا زبان گربه ها را آموخت....

روزی دید دو گربه با هم سخن میگفتند.
یکی گفت: غذایی نداری که دارم از گرسنگی میمیرم!دومی گفت: نه، اما در این خانه خروسی هست که فردا میمیرد،آنگاه آن را میخوریم.
مرد شنید و گفت: به خدا نمیگذارم خروسم را بخورید،آنرا فروخت!
گربه آمد و از دیگری پرسید: آیا خروس مرد؟ گفت نه،صاحبش فروختش، اما گوسفند نر آنها خواهد مرد و آن را خواهیم خورد.
صاحب منزل باز هم شنید و رفت گوسفند را فروخت.گربه گرسنه آمد و پرسید آیا گوسفند مرد؟ گفت : نه! صاحبش آن را فروخت.
اما صاحبخانه خواهد مُرد و غذایی برای تسلی دهندگان خواهند گذاشت و ما هم از آن میخوریم! مرد شنید و به شدت برآشفت.
نزد پیامبر رفت و گفت گربه ها میگویند امروز خواهم مرد! خواهش میکنم کاری بکن !
پیامبر پاسخ داد:
خداوند خروس را فدای تو کرد اما آنرا فروختی، سپس گوسفند را فدای تو کرد آن را هم فروختی، پس خود را برای وصیت و کفن و دفن آماده کن!

حکمت این داستان :
خداوند الطاف مخفی دارد،
ما انسانها آن را درک نمی کنیم.
او بلا را از ما دور میکند ،
و ما با نادانی خود آن را باز پس میخوانیم...!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان
شما به عنوان کاربر مهمان در حال حاضر دیدگاه ارسال می کنید. اگر دارای حساب کاربری در سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  حداکثر استفاده از ۷۵ شکلک مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • گروه تلگرامی دیوونه تو

  • مطالب مشابه

    • توسط sajjad
      حمید فرزادی، روانشناس بالینی در گفت‌و‌گو با آنا درباره ترس از گربه‌سانان و سگ‌سانان در برخی از افراد، بیان کرد: ترس شدید از گربه‌سانان و سگ‌سانان از نظر علم روانشناسی جزو اختلالات اضطرابی و زیر مجموعه فوبیا مطرح می‌شود. به طور کلی ترس از مکان بسته، بلندی، خون، حیوانات سطح شهر، آسانسور، پله برقی و ... جزو این دسته از اختلالات است.
      وی با بیان اینکه متاسفانه گاهی چنین اضطراب‌هایی موجب اختلال در زندگی افراد می‌شود، افزود: در برخی موارد شاهد آن بودیم که فردی در ساختمان‌های بلند مرتبه زندگی می‌کند اما به دلیل ترس از آسانسور هر روز برای تردد پله‌های بسیاری را پیاده می‌رود که این مساله موجب بروز مشکلات جسمی و حتی اختلال در زندگی اجتماعی وی شده است و یا حتی مواردی نیز وجود دارد که فرد به دلیل ترس از گربه یا سگ شب‌ها نمی‌تواند به راحتی بخوابد و تمام طول شب با این اضطراب تا صبح بیدار می‌ماند که این امر علاوه بر مشکلات روحی می‌تواند به جسم وی نیز آسیب وارد کند.
      درمان «فوبیا» ضروری است
      این عضو انستیتو روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید براینکه اگر افراد برای درمان اختلالات خود به روانشناس مراجعه نکنند در آینده با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهند شد، تصریح کرد: برای مثال ممکن است فردی که به دلیل ترس از گربه و سگ شب‌ها نمی تواند به خوبی بخوابد در آینده به دلیل عدم کنترل ترس حتی نتواند از منزل خارج شود ،بنابراین درمان اینگونه اضطراب‌ها ضروری است.
      فرزادی در خصوص روند درمان اختلالات اضطرابی یا فوبیاهای ساده، بیان کرد: این دسته از افراد نیاز به مداخلات رفتار درمانی و شناختی دارند، زیرا اگر شناخت این افراد از آنچه می‌ترسند اصلاح شود دیگر آنها دچار اضطراب نخواهند شد.
      مقابله با فوبیا به کمک حساسیت‌زدایی
      این روانشناس بالینی با بیان اینکه درمان این دسته از اختلالات باید به صورت مرحله‌ای انجام شود، خاطرنشان کرد: روانشناس با شناسایی شدت ترس فرد روش‌های مختلفی را برای درمان انتخاب می‌کنند، برای مثال در افرادی که دچار ترس از گربه یا سگ شده‌اند، ابتدا توصیه می‌شود فرد تصاویر این حیوانات را مشاهده کند و سپس ممکن است توصیه شود فرد عروسک این حیوانات را تهیه و با آنها ارتباط برقرار کنند و در نهایت فرد تحت نظر روانشناس در فاصله کوتاه از حیوانات در سطح شهر قرار می‌گیرد در واقع این درمان مرحله‌ای موجب حساسیت‌زدایی فرد می‌شود.
      وی یادآور شد: حساسیت‌زدایی باید توسط یک روانشناس بالینی در یک فرآیند منظم و با همکاری یک روانپزشک انجام شود، زیرا گاهی بیماران علاوه بر مداخلات درمانی رفتار و شناخت نیاز به دارو درمانی پیدا می‌کنند.
      فوبیا درمان می‌شود
      فرزادی تصریح کرد: فوبیا ساده یا اختلالات اضطرابی از آنچه در زندگی وجود دارد قابل درمان است و مدت درمان آن طولانی نیست و فرد به راحتی و در مدت کوتاهی می‌تواند به زندگی عادی خود بازگردد.
      این عضو انستیتو روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره افرادی که به دلیل فوبیا نمی‌توانند شب‌ها خواب آرامی داشته باشند، بیان کرد: برای درمان این مساله نیز روش‌های متعددی وجود دارد، برای مثال ممکن است برای برخی داروهای آرامبخش ساده تجویز شود و یا توصیه‌های روانشناسی انجام شود.
      رفع اختلالات خواب
      وی افزود: برای مثال در افرادی که دارو پاسخگو نباشد روانشناسان مطالعه یک کتاب رومان را توصیه می‌کنند. در واقع روانشناس توصیه می‌کند که فرد یک کتاب مشخص را انتخاب و فقط آن را شب‌ها قبل از خواب مطالعه کند و نام آن را «کتاب خواب» بگذارد که به این افراد توصیه می‌شود ضمن مطالعه، داستان کتاب را در ذهن تجسم و ذهن خود را درگیر داستان کنند تا شب حین خواب ذهنشان درگیر گربه، سگ، محبوس شدن در فضای بسته و ... نشود.
      این روانشناس بالینی تصریح کرد: و یا به افراد توصیه می‌شود حین خواب رادیو را با صدای بسیار ضعیف روشن نگه‌دارند زیرا این امر باعث می‌شود حین خواب به دلیل شنیدیدن داستان و یا واقعی دیگر ذهنشان درگیر فوبیا و ترس نشود.
      فرزادی در پاسخ به این سوال که افراد مبتلا برای درمان باید به چه تخصصی مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: افراد ابتدا باید به روانشناس بالینی مراجعه کنند اما به طور کلی درمان با همکاری روانپزشک توامان انجام می‌شود که این همکاری تحت نظر روانشناس انجام می‌شود.
      منبع: سلامت نیوز
    • توسط sajjad
    • توسط sajjad
    • توسط sajjad
      چهارده معصوم چهارده تن که بنابر آموزه‌های شیعی از هر گونه گناه و اشتباه مبرا هستند، شامل پیامبر اکرم (ص) و سیزده نفر از اهل بیت آن حضرت، یعنی دخترش حضرت فاطمه زهرا (س) و امامان دوازده گانه شیعه.آسمونی در این مقاله مطالب بسیار کامل و مفیدی در مورد امامان و پیامبرن معصوم برای شما عزیزان تهیه کرده است که دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید
      ش‍یعیان این صفت (بری بودن از گناه و اشتباه) را عصمت و دارندگان آن را معصوم می‌خوانند. این اعتقاد ناشی از آیه تطهیر، آیه اولو الامر، حدیث ثقلین و برخی آیات ، احادیث و شواهد دیگر است.
      امامان معصوم به ترتیب امامت عبارت‌اند از:
      امیرالمؤمنین امام علی ابن ابیطالب علیه‌السلام (امامت: ۱۱-۴۰ق) حسن بن علی امام حسن مجتبی علیه‌السلام (امامت: ۴۰-۵۰ق) سید الشهداءامام حسین علیه‌السلام (امامت: ۵۰ -۶۱ق) زین العابدین امام سجاد علیه‌السلام (امامت :۶۱ -۹۴ق) محمد بن علی امام باقر علیه‌السلام (امامت :۹۴-۱۱۴ق) جعفر بن محمد امام صادق علیه‌السلام (امامت: ۱۱۴- ۱۴۸ق) موسی بن جعفر امام کاظم علیه‌السلام (امامت: ۱۴۸-۱۸۳ق) علی بن موسی امام رضا علیه‌السلام (امامت: ۱۸۳-۲۰۳ق) محمد بن علی امام جواد علیه‌السلام (امامت: ۲۰۳-۲۲۰ق) علی بن محمد امام هادی علیه‌السلام (امامت: ۲۲۰-۲۵۴ق) حسن ابن علی امام حسن عسکری علیه‌السلام (امامت: ۲۵۴-۲۶۰ق) حجت ابن الحسن امام مهدی علیه‌السلام (امامت: از ۲۶۰ق) عصمت پیامبران و امامان
      شیعیان معتقدند که پیامبر ،دختر پیامبر و جانشینان پیامبر دارای عصمت هستند و از آنها با عنوان معصومین و یا چهارده معصوم یاد می‌کنند. اینکه عصمت چه درجاتی دارد ، کسب کردنی یا یک موهبت الهی است ، در میان برخی از علمای شیعه و اندیشمندان اسلامی مورد اختلاف است.
      بسیاری از شیعیان معتقدند، «عصمت» از ویژگیها و بلکه ضروریات پیامبر اسلام و امام است، یعنی امام باید معصوم از خطا و اشتباه باشد در غیر اینصورت پیروان به چه تضمینی می‌توانند امام را ولی جان و مال و عرض خود بدانند. شیعیان همچنین درجاتی از عصمت را برای دیگر انبیا نیز قائلند. اما اهل سنت چنین مقامی را حتی برای محمد، پیامبر اسلام لازم نمی‌دانند و حتی در بعضی از اخبار خود از اشتباهات پیامبر اسلام یاد می‌کنند که توسط برخی از صحابه به وی گوشزد گردیده‌است.
      برخی از شیعیان معتقدند، عصمت نیرویی است نوری و ملکوتی که دارنده‌اش را از هر عیب، زشتی و گناه نگهداری می‌کند. به‌نظر برخی از آنان، صاحب عصمت حتی نیت گناه نمی‌کند و غفلت و سهو و نسیان در او راه نمی‌یابد.

      محورهای عصمت
      علماء بحث عصمت را در چهار زمینه مورد بحث قرار داده‌اند:
      عصمت پیش از بعثت عصمت از گناهان صغیره عصمت از سهو عصمت در امور غیر دینی عصمت خلفای پیامبر اهل سنت عصمت بعد از نبوت از کبائر به صورت عمد در حوزه دین را قائل هستند. از نظر اهل سنت تنها هفت گناه، کبیره‌است و سایر گناهان صغیره هستند.
      ولی از نظر روایات شیعه، هر گناهی که خداوند به آن وعده عذاب داده‌است، کبیره است. لذا دائره عصمت در این مذهب گسترده تر از اهل سنّت است.
      در میان مذاهب اسلامی، تنها مذهبی که به عصمت مطلق قائل است، مذهب تشیع است. بر این اساس انبیا قبل از نبوت و پس از آن ، از گناهان کبیره و صغیره ، عمدی و غیر عمدی و در حوزه دین و دنیا عصمت دارند. اوصیای آنها نیز از این عصمت بهره مند هستند. علمای شیعه در حوزه عصمت کتاب‌های متعددی را به نگارش در آورده‌اند هم چون تنزیه الانبیاء سید مرتضی و الالفین علامه حلی . پس اهل سنت عصمت انبیاء را قبول دارند ولی در حد و مرز آن با تشیع اختلاف دارند.
      البته اهل سنت روایاتی بر خلاف این آموزه دارند. از عایشه نقل کرده‌اند که در اوائل بعثت، پیامبر پس از تلقی وحی گمان برد که جن زده شده‌است لذا خود را به ورقه بن نوفل نشان داد و پس از این که این شخص پیامبری ایشان را تایید کرد پیامبر اسلام نسبت به پیامبری خود، مطمئن شد. یا مثلاً اینکه در کتاب صحیح بخاری که از کتاب‌های برتر اهل سنت است، اورده شده که هرگاه وحی مدتی بر پیامبر قطع می‌شد،  اما شیعیان ایشان را از این قصه‌ها مبّرا میدانند
      همچنین آنها افسانه غرانیق را جعل کرده‌اند و به محمد نسبت داده‌اند. لذا برخی از اهل سنت افسانه غرانیق را با دیده تردید نگریسته‌اند. شیعه به طور کلّ این افسانه را مردود دانسته‌است.
      از نظر شیعه اهل بیت پیامبر، شامل فاطمه زهرا و ۱۲ امام بعد از پیامبر نیز معصوم‌اند.
      از دید شیعه آنچه به عنوان گناه از پیامبران نام برده می‌شود در واقع«ترک اولی» است. یعنی ترک آنچه بهتر بود انجام می‌شده‌است. به عنوان مثال در داستان حضرت یونس، چون این پیامبر قبل از اینکه فرمان خداوند صادر شود شهر را ترک کرد واقعه حبس شدن در شکم ماهی را خداوند برای او پیش آورد.
      تفاوت عصمت امامان با پیامبران؟
      روح انسان به لحاظ سیر تکامل و حرکت جوهری می‌تواند از مرتبه آغازین تجرد به عالی‌ترین درجه تجرد راه یابد. درجه تجرد هر روحی، به اندازه سیر و حرکت جوهری‌اش در تحصیل مراتب کمال و تجرد بستگی دارد. هر مقدار روح کامل‌تر شود، درجه متعالی‌‌تری پیدا می‌کند و کمالات و ملکات نورانی کامل‌تری نصیب او می‌شود. یکی از کمالات، ملکه عصمت است، هر گاه ملکه نورانی عصمت به حد نصاب لازم برسد و روح انسان به لحاظ عقل نظری و عقل عملی کامل شود، از هر گونه گرایش ناپسند دوری می‌کند و پیوسته جهت تحصیل ارزشی‌های انسانی و الهی می‌کوشد.
      پس از دستیابی روح به ملکه عصمت، به اندازه صفا و نورانیت و درجه وجودی روح، ملکه عصمت او نیز متفاوت خواهد بود. پس ملکه عصمت، دارای درجات است و انسان‌های معصوم با این که همگی از مرتبه لازم عصمت بهره‌مندند، مراتب و درجات عصمت‌شان متفاوت است.

      بنابراین، تمام انبیا (ع) دارای عصمت‌اند؛ ولی همه آن ها به لحاظ عصمت در یک مرتبه نیستند. انبیای اوالعزم که در نبوت و رسالت درجه کامل‌تری دارند، در عصمت هم از سایر انبیا برترند.
      خاتم انبیا که در همه کمالات وجودی از همه پیامبران برتر است، در عصمت نیز از همه کمال‌تر و دارای عصمت مطلقه است. ائمه به دلیل آن که طینت‌شان برگرفته از طینت خاتم انبیا و پرتوی از نور وجود او است، مثل پیامبر دارای عظمت مطلقه هستند. به همین جهت، پیامبر اسلام، نه تنها از گناه معصوم است، بلکه از آنچه اصطلاحاً ترک اولى نام دارد نیز معصوم است؛ در حالی که انبیای دیگر از ترک اولى معصوم نیستند.
      حکیم و عارف بزرگ معاصر، امام خمینی(ره) در این باره سخنی عمیقی دارد و گفته است: انسان در بدو فطرت، دارای نورانیت و سلامت فطری الهی است. اگر از اول تا آخر ابلیس در آن تصرفی نتوانست بکند، انسان الهی لاهوتی است و سر تا پایش نور و طهارت و سعادت است، قلبش نور حق است و جز حق در آن ها تصرف نکند و قوای باطنه و طاهره‌اش نورانی و طاهر است و دارای مقام عصمت کبرایی بالاصاله و دیگر معصومین به تبعیت از آن ذات مقدس دارای آن مقام‌اند و چون اوصیای او از طینت او منفصل و با فطرت او متصل اند، صاحب عصمت مطلقه به تبعیت او هستند و اما بعض معصومین از انبیا، صاحب عصمت مطلقه نیستند.
      منبع: آسمونی
  • موضوع ها

  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×