رفتن به مطلب

Recommended Posts

فرمول جمله در زبان

قید‌زمان + قید‌مکان + قیدحالت + مفعول + فعل + فاعل

تعریف فاعل/ جای فاعل در جمله انگلیسی کجاست؟

تعریف فاعل: به کسی یا چیزی میگویند که کاری از او سرزده باشد

نقل قول

Ali opened the door.
The airplane took many people to Shiraz.


در این دو جمله Ali و airplane چون کاری را انجام داده اند فاعل بحساب میآیند.همانطریکه ملاحظه می فرمایید جای آنها در جمله در اول جمله و به عبارت دیگر قبل از فعل می آید.

تمامي كلمات ضمير

They, she, he, you,we, I

تعریف مفعول/ جای مفعول در جمله انگلیسی کجاست؟

تعریف مفعول: به کسی یا چیزی که کاربرروی او انجام شده

نقل قول


Ali opened the door.
The airplane took many people to Shiraz.


در این دو جمله.اما the door و many people کار بر روی آنها انجام شد مفعول بحساب می آیند
همانطوریکه ملاحظه می فرمایید جای آنها در جمله بعد از فعل است.

تعریف فعل/جای فعل در جمله انگلیسی کجاست؟

تعریف فعل: فعل کلمه ای است که انجام گرفتن کاری یاانجام پذیرفتن یا روی دادن حالتی در زمان حال و گذشته و آینده را نشان می دهد.

نقل قول

Ali washed the car yesterday.


در جمله بالا washed فعل است چون شسته شدن اتومبیل را در زمان دیروز نشان میدهد. جای افعال در جمله بع از فاعل میباشد.

قید های حالت کدامند؟/جای فعل در جمله انگلیسی کجاست؟

تعریف قید حالت: کلمه ای است که حالت انجام گرفتن فعل را نشان میدهد.

نقل قول

We washed the car carefully


در جمله بالا carefully  قید حالت است چون چگونگی انجام یافتن فعل را نشان می دهد. قیود حالت عموماً بعد از فعل و مفعول و قبل از قید مکان میباشد.

طرز درست کردن قید حالت در جملات انگلیسی:

  • برخی از قیود حالت با اضافه کردن lyبه آخر برخی از صفات درست میشوند:
Slow/slowly
Happy/happily
  • برخی از قیود حالت بی قاعده هستند:
Good/well
Fast/fast
Hard/hard

قید های مکان/جای قیود مکان در جمله انگلیسی کجاست؟

تعریف قید مکان: کلمه ای است که مکان انجام یافتن فعل را نشان می دهد مانند.
 

نقل قول

She put her bag in the classroom.


در جله بالا classroom قید مکان است چون مکان انجام یافتن فعل را نشان میدهد.جای آنها بعد از قیود حالت و قبل از قیود زمان می آیند.

قید های زمان/جای قیود زمان در جمله انگلیسی کجاست؟

تعریف قید زمان: کلمه ای است که زمان انجام یافتن فعل را نشان میدهد.
 

نقل قول

Maryam played volleyball yesterday.


در جمله بالا yesterday  یعنی دیروز قید زمان است چون زمان انجام یافتن فعل را نشان می دهد.جای آنها بعد از قیود مکان است.

💎 ترفند: قانون حمز(فرمولی برای حفظ شدن ترتیب قرار گرفتن قیود حالت ،مکان و زمان در جمله است)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان
شما به عنوان کاربر مهمان در حال حاضر دیدگاه ارسال می کنید. اگر دارای حساب کاربری در سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  حداکثر استفاده از ۷۵ شکلک مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • گروه تلگرامی دیوونه تو

  • مطالب مشابه

    • توسط sajjad
      افعال ربطی افعالی هستند که صفتی رو به فاعلشون نسبت میدن و این افعال بیانگر انجام کار نیستن
      چندتا از افعال ربطی:
      Feel To be Taste Look  Seem  Sound Smell خب ما بعد از هر فعلی قید استفاده میکنیم اما بعد از این افعال صفت استفاده میشه!
      بریم سراغ مثال ها:
      William is excited about his promotion. ویلیام بخاطر پیشرفتش هیجان زده شده است.
      خوب اینجا صفت هیجان زده رو با فعل ربطی is به ویلیام ربط داده ایم.
      The audience fell silent when the conductor walked on stage. حاضرین وقتی راهنما رو صحنه راه رفت احساس سکوت کردن
      صفت ساکت رو با فعل ربطی feel به حضار داده ایم.
      The cinnamon rolls taste heavenly. رول های دارچینی طعم/مزه آسمانی میدن
      صفت آسمانی رو با فعل ربطی taste به رول های دارچینی داده ایم.
      افعال ربطی تعدادشون زیاده اما این چندتا رایج ترین هاشون هستند، پس افعال ربطی اطلاعاتی رو بااستفاده از صفت به فاعل یا مبتدای جمله میدن
      یادتون باشه که این افعال نشانگر انجام عمل/کار نیستن
      کسی افعال ربطی فارسی رو میتونه اسم ببره:
      است،بود،شد،گشت،گردید
      بله کاملا صحیحه
      حالا چند تا مثال بزنید:
      هوا سرد شد. چشمانم تیره گشت همه جا زیبا بود حالا باید طرز درست این افعال رو یادبگیریم:
      You feel tired. نمیتونیم بگیم:
      The wall feel tired. خب متوجه اشتباه شدین؟
      Wall احساس نداره
      بله دیوار نمیتونه احساس سرما کنه
      حالا صحیحش:
      The wall is cool. The water sounds great. The music sounds great. پس باید بدونیم که sound برای فعلهایی بکار میره که با صدا همخونی داشته باشن
      ابتدای عرایضم گفتم که بعد از افعال ربطی قید نمیاد!
      لازمه بگم که فقط قیدهای حالت بعد از این افعال نمیاد,قیدهای مکان و زمان میتونن بیان
      مثال:
      It's 10 o'clock, he is here. It becomes 12. نمیشه بگیم:
      I become happily. Happily قید حالته نمیتونه بافعل ربطی بیاد
      حالا صحیحش:
      I become happy.
    • توسط sajjad
      در انگلیسی ۱۷ زمان مختلف ومجزا داریم:
      ۱- حال ساده:
       
      I go ۲- حال استمراری :
       
      I am going ۳- حال کامل:
       
      I have gone ۴- آینده ساده:
       
      I will go ۵- حال کامل استمراری :
       
      I have been going ۶- آینده ساده:
       
      I will go ۷- آینده استمراری :
       
      I will be going ۸- آینده کامل:
       
      I will have gone ۹- آینده کامل استمراری :
       
      I will have been going ۱۰- آینده در گذشته :
       
      I would go ۱۱- آینده در گذشته استمراری:
       
      I would be going ۱۲- آینده در گذشته کامل استمراری :
       
      I would have been going ۱۳- آینده در گذشته کامل :
       
      I would have gone ۱۴- گذشته ساده :
       
      I went ۱۵- گذشته استمراری :
       
      I was going ۱۶- گذشته کامل استمراری :
       
      I had been going ۱۷- گذشته کامل :
       
      I had gone
    • توسط sajjad
      در این قسمت قصد داریم تا اصطلاحات مهم زبان خارجه را قرار دهیم. امیدواریم که مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.
    • توسط sajjad
      نام : آموزش 300 لغت در ماه
      هدف: توی این آموزش قصد داریم که روزانه 10 لغت انگلیسی رو یاد بگیریم که در هفته 70 لغت (در ماه 300 لغت ) میشه ! 
      توی این قسمت قصد داریم به صورت هفته به هفته لغات رو برای شما عزیزان قرار بدیم تا استفاده کنید.
      امیدوارم که مفید باشه.
    • توسط sajjad
      EAGLES IN A STORM
      Did you know that an eagle knows when a storm is approaching long before it breaks?
      The eagle will fly to some high spot and wait for the winds to come. When the storm hits, it sets its wings so that the wind will pick it up and lift it above the storm. While the storm rages below, the eagle is soaring above it.
      The eagle does not escape the storm. It simply uses the storm to lift it higher. It rises on the winds that bring the storm.
      When the storms of life come upon us - and all of us will experience them - we can rise above them by setting our minds and our belief toward God. The storms do not have to overcome us. We can allow God's power to lift us above them.
      God enables us to ride the winds of the storm that bring sickness, tragedy, failure and disappointment in our lives. We can soar above the storm.
      Remember, it is not the burdens of life that weigh us down, it is how we handle them.
      عقاب ها در طوفان
      آيا مي دانستيد كه عقاب قبل از شروع طوفان متوجه نزديك شدنش مي شود؟
      عقاب به نقطه اي بلند پرواز مي كند و منتظر رسيدن باد مي شود
      وقتي طوفان از راه مي رسد بال هايش را باز مي كند تا باد بلندش كند و به بالاي طوفان ببردش
      در حالي كه طوفان در زير بالهایش در جريان است، عقاب بر روي آن در حال پرواز است
      عقاب از طوفان نمي گريزد و از آن براي بلند تر پروزا كردن استفاده مي كند. با باد هايي پرواز مي كند و اوج مي گيرد كه طوفان را به همراه دارند
      وقتي طوفان زندگي به سمت ما مي آيد و بی شک همه ما آنها را تجربه خواهیم کرد، مي توانيم با قرار دادن ذهن و اعتقاداتمان به سمت خدا بر آنها چيره شويم. طوفان ها نبايد بر ما غلبه كنند. ما مي توانيم اجازه بدهيم كه قدرت خدا ما را به فراتر از آنها ببرد
      خداوند ما را توانا ساخته تا بر فراز باد هاي طوفان هايي كه همراه خود بيماري، مصيبت، شكست و نااميدي در زندگي را به ارمغان مي آورند پرواز كنيم
      به ياد آوريد، بار زندگي نيست كه باعث سقوط ما مي شود بلكه علتش نوع عکس العمل ماست
    • توسط sajjad
      Mountain Story
      "A son and his father were walking on the mountains.
      Suddenly, his son falls, hurts himself and screams: "AAAhhhhhhhhhhh!!!"
      To his surprise, he hears the voice repeating, somewhere in the mountain: "AAAhhhhhhhhhhh!!!"
      Curious, he yells: "Who are you?"
      He receives the answer: "Who are you?"
      And then he screams to the mountain: "I admire you!"
      The voice answers: "I admire you!"
      Angered at the response, he screams: "Coward!"
      He receives the answer: "Coward!"
      He looks to his father and asks: "What's going on?"
      The father smiles and says: "My son, pay attention."
      Again the man screams: "You are a champion!"
      The voice answers: "You are a champion!"
      The boy is surprised, but does not understand.
      Then the father explains: "People call this ECHO, but really this is LIFE.
      It gives you back everything you say or do.
      Our life is simply a reflection of our actions.
      If you want more love in the world, create more love in your heart.
      If you want more competence in your team, improve your competence.
      This relationship applies to everything, in all aspects of life;
      Life will give you back everything you have given to it."
       
      YOUR LIFE IS NOT A COINCIDENCE. IT'S A REFLECTION OF YOU!"
      -- Unknown Author
       
      داستان كوهستان
      پسري همراه با پدرش در كوهستان پياده روي مي كردند كه ناگهان پسر به زمين مي خورد و آسيب مي بيند و نا خود آگاه فرياد مي زند: "آآآه ه ه ه ه"
      با تعجب صداي تكرار را از جايي در كوهستان مي شنود. "آآآه ه ه ه ه"
      با كنجكاوي، فرياد مي زند:"تو كي هستي؟"
      صدا پاسخ می دهد:"تو كي هستي"
      سپس با صداي بلند در كوهستان فرياد مي زند:" ستايشت مي كنم"
      صدا پاسخ مي دهد:" ستايشت مي كنم"
      به خاطر پاسخ عصباني مي شود و فرياد مي زند:"ترسو"
      جواب را دريافت مي كند:"ترسو"
      به پدرش نگاه مي كند و مي پرسد:" چه اتفاقي افتاده؟ "
      پدر خنديد و گفت:" پسرم، گوش بده"
      اين بار پدر فرياد مي زند: " تو قهرماني"
      صدا پاسخ مي دهد : " تو قهرماني"
      پسر شگفت زده مي شود، اما متوجه موضوع نمي شود
      سپس پدر توضيح مي دهد: " مردم به اين پژواك مي گويند، اما اين همان زندگيست"
      زندگي همان چيزي را كه انجام مي دهي يا مي گويي به تو بر مي گرداند
      زندگي ما حقيقا بازتابي از اعمال ماست
      اگر در دنيا عشق بيشتري مي خواهي، عشق بيشتري را در قلبت بيافرين
      اگربدنبال قابليت بيشتري در گروهت هستي. قابليتت را بهبود ببخش
      اين رابطه شامل همه چيز و همه ی جنبه هاي زندگي مي شود
      زندگي هر چيزي را كه به آن داده اي به تو خواهد داد
      زندگي تو يك اتفاق نيست، انعكاسي از وجود توست
      نويسنده: نامشخص
    • توسط ابوالقاسم کریمی فرزندزمین
      گاه انسانِ رها و بى قيد، محفوظ ماند و انسان مراقب (در دام حادثه) سقوط کند
      امام زين العابدين عليه السلام : انسان بزرگوار به بخشش خود مى بالد، و انسان پست به دارايى خويش مى نازد
      امام على عليه السلام : انسان با گفتارش اندازه گيرى مى شود و با كردارش ارزش يابى 
      امام على عليه السلام : براى آگاهى انسان همين بس كه زمان خود را بشناسد
      امام على عليه السلام : انسان خودرأى به خطا و غلط درمى‏افتد
      امام على عليه السلام : نادانى در انسان ، از خوره(جذام) براى بدن ، زيانبارتر است
      امام على عليه السلام : بزرگ ترين نادانى ، نادانى انسان به حال خويش است
      امام على عليه السلام : انسان هاى شرور ، جز همگون هاى خود را دوست ندارند
      امام على عليه السلام : چه زيبنده است كه انسان ، آنچه را شايسته نيست ، نخواهد
      امام على عليه السلام : انسان زيرك، از هر چيزى پندى مى آموزد
      امام على عليه السلام : انسان به تنگ آمده را وفادارى نيست
      امام على عليه السلام : خرد، دوست صميمى انسان است 
      امام على عليه السلام : پيروزى انسان بزرگوار ، نجات بخش است و پيروزى انسان فرومايه ، نابود كننده
      امام على عليه السلام : فرومايگى آن است كه مال بر انسان ها ترجيح داده شود
      امام على عليه السلام : ارزش هر انسان ، به چيزى است كه مى داند
      گرد آوری:ابوالقاسم کریمی(فرزندزمین)
      جمعه 20 مهر 1397
    • توسط sajjad
      John Dewey High School Brooklyn New York
      The high school of the future may be New York City John Dewey High School. Located in Brooklyn this unique school offers an expanded altered course of study for mature students. The sacred 40 minute period has been abolished and replaced with 20 minute units, so that some classes are20,40,60 or even 80 minutes long. Courses have been revised into seven-week units . In honor study halls, students pledge themselves to quiet study. Generally the teacher attitude towards students is casual. Pupils pursue courses they choose themselves. So far the positive reaction is unanimous , everyone senses that the fortune students at John Dewey High School are pioneers in the thrust to find new ways of teaching and learning. We salute this innovative school.
      دبیرستان جان دیویی، بروکلین، نیویورک
      شاید دبیرستان آینده، دبیرستان جان دیویی شهر نیویورک باشد. این دبیرستان منحصربفرد که در بروکلین واقع شده است یک دوره ی تحصیلی گسترده و متفاوتی را برای دانش آموزان بزرگسال ارائه می دهد. دوره های ۴۰ دقیقه ای مرسوم، منسوخ و واحدهای ۲۰ دقیقه ای جایگزین آن شده است بطوریکه طول برخی از کلاسها ۲۰،۴۰،۶۰ و یا حتی ۸۰ دقیقه است. دوره ها به واحدهای هفت هفته ای اصلاح شده اند. در سالن های مطالعه افتخاری، دانش آموزان متعهد می شوند که در آرامش مطالعه کنند. عموما نگرش معلمان نسبت به دانش آموزان خودمانی است. دانش آموزان می توانند هر زمان که کلاس ندارند از کافه تریا استفاده کنند. دانش آموزان دوره هایی را دنبال می کنند که خودشان انتخاب می کنند. تاکنون واکنش مثبت مورد قبول همه است. همه احساس می کنند که دانش آموزان جان دیویی در حرکت به سوی شیوه های جدید تدریس و یادگیری پیشگام هستند. ما به این مدرسه نوآور درود می فرستیم.
  • موضوع ها

  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×