رفتن به مطلب
sajjad

۶ حرکت یوگا که به بهبود رابطه جنسی شما کمک می‌کند

Recommended Posts

۱. حرکت گربه و حرکت گاو

حرکت گربه و حرکت گاو

معمولا این دو حرکت همراه با یکدیگر انجام می‌شوند. این حرکات به آزادشدن ستون فقرات از فشارها و آرامش آنها کمک می‌کنند. این حرکات از میزان استرس کاسته و به بهبود حال روحی افراد کمک می‌کنند.

  1. برای شروع این حرکت، کف دست‌ها و زانوهای خود را روی زمین قرار دهید. باید دستان‌تان دقیقا در زیر شانه‌هایتان قرار بگیرند. سپس قفسه سینه خود را به حالت خنثی و بدون اینکه به طرفین خم شود، نگه دارید. در این حالت وزن خود را در طول بدن‌تان به‌طور یکسان پخش کنید.
  2. درحالی‌که نفس می‌کشید و هوا را به‌داخل ریه‌هایتان می‌دهید، به بالا نگاه بکنید و شکم‌ و قفسه سینه‌تان را به‌سمت زمین بکشید. (حرکت گاو)
  3. درحالی‌که بازدم هوا را به بیرون می‌دهید، چانه‌تان را به‌سمت قفسه سینه‌تان ببرید و شکم‌تان را تا جایی که می‌توانید به بالا بکشید. (حرکت گربه)
  4. این حرکات را به‌آرامی به‌مدت یک دقیقه تکرار بکنید.

۲. حرکت پل

 حرکت پل

این حرکت به تقویت عضلات کف لگن (دیافراگ لگنی) کمک می‌کند. تقویت این عضلات می‌تواند موجب کاهش درد در حین رابطهٔ جنسی شده و باعث بشود فرد احساس بهتری داشته باشد.

  1. ابتدا روی پشت‌تان دراز بکشید.
  2. زانوهای خود را خم و آن را در راستای مچ پایتان بلند کنید.
  3. سپس بازوهای خود را صاف روی زمین بگذارید و کف دست‌تان را روی زمین قرار دهید.
  4. سپس باسن‌تان را از روی زمین بلند کنید، اما سر و شانه‌تان را روی زمین نگه دارید.
  5. به‌مدت ۵ ثانیه در این حالت بمانید.
  6. دوباره راحت باشید.

۳. حرکت کودک شاد

حرکت کودک شاد

این حرکت از حرکات معروف است که به کشش ماهیچهٔ سرینی و قسمت پایینی کمرتان کمک می‌کند.

  1. ابتدا روی پشت‌تان دراز بکشید.
  2. همراه با بازدم زانوهای خود را به‌سمت شکم‌تان خم کنید.
  3. سپس همراه با دَم، انگشتان پای خود را بگیرید و زانوهای خود را به دو طرف باز بکنید.
  4. سپس به کمک کشش دست‌‌تان، پاهای خود را به همان حالت برگردانید.

۴. حرکت کبوتر تک‌پا

حرکت کبوتر تک‌پا

حرکات کبوتر مختلفی در یوگا وجود دارد که همهٔ آنها برای کشش و انعطاف باسن فوق‌العاده هستند. بی‌انعطافی باسن می‌تواند موجب سخت‌شدن انجام برخی حالت‌ها در زمان رابطهٔ جنسی شود.

  1. رای انجام این حرکت ابتدا پاها و دستان خود را روی زمین بگذارید.
  2. سپس پای راست‌تان را بلند کنید و به‌سمت جلوی بدن‌تان بیاورید تا پاها با بدن‌تان زاویهٔ ۹۰ درجه بسازد.
  3. سپس پای چپ‌تان را به‌سمت عقب بکشید.
  4. همراه با بازدم، بدن‌تان را به‌سمت جلو بیاورید و وزن‌تان را به‌کمک دستان‌تان کنترل کنید. اگر انجام این کار برایتان سخت بود، می‌توانید زیر سمت راست باسن‌تان یک بالش بگذارید.
  5. سپس دوباره به حالت اول برگردید و این بار این کار را در جهت برعکس انجام دهید.

۵. حرکت کودک

حرکت کودک

این حرکت بدون نیاز به کشش و سختی زیاد به آرامش باسن کمک می‌کند. در این حرکت بیشتر تمرکز روی استراحت و تنفس در زمان انجام حرکت است و این امر می‌تواند به کاهش اضطراب و نگرانی کمک کند.

  1. ابتدا زانو و دستان‌تان را روی زمین بگذارید. پاهای خود را به‌اندازهٔ عرض شانه‌تان باز کنید.
  2. سپس همراه با بازدم، بدن خود را به‌سمت عقب بکشید. دستان خود را به‌سمت بالای سرتان بکشید و بگذارید قسمت بالایی بدن‌تان در بین پاهایتان به‌حالت آرامش قرار بگیرد. بهتر است بتوانید با پیشانی زمین را لمس کنید. همچنین برای این کار می‌توانید از یک بالش در زیر سرتان کمک بگیرید.
  3. به‌مدت ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه در این حالت باقی بمانید.

۶. حرکت جسد

حرکت جسد

معمولا کلاس‌های یوگا با انجام حرکت جسد تمام می‌شود. این حرکت به ایجاد آرامش و دورکردن استرس‌ها کمک می‌کند. درواقع می‌توانید به این حرکت به چشم یک جلسهٔ کوچک مدیتیشن در تمرین یوگا نگاه کنید و از احساس آرامش و تأثیرات خوب آن بهره‌مند شوید.

  1. روی پشت‌تان دراز بکشید. پاها و دستان خود را باز بکنید. تمام نقاط بدن از صورت تا انگشتان دست و پا را در راحت‌ترین حالت ممکن نگه دارید.
  2. تا زمانی‌که می‌خواهید در این حالت باقی بمانید.

منبع: چطور

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  حداکثر استفاده از ۷۵ شکلک مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • گروه تلگرامی دیوونه تو

  • مطالب مشابه

    • توسط sajjad
      بر هیچکس پوشیده نیست که ورزش برای شما مفید است، تحقیقی جدید نشان داده که ورزش می‌تواند روند پیر شدن را آهسته‌تر نماید. در دانشگاه مک مستر کانادا، محققان دریافتند که ورزش استقامتی فرآیند پیر شدن در موش‌ها را کند می‌کند، در حالی که آن‌ها برای سریع پیر شدن طراحی شده‌اند.
      پس از چند ماه ورزش روزانه‌ی پرزحمت، این موش‌ها جوان‌تر از موش‌های نرمالی که برای سریع‌تر پیر شدن طراحی نشده بودند، به‌نظر می‌رسیدند.
      افزون بر این، محققان دریافتند که پیروی از برنامه‌ی ورزشی منظم، تقریبا از پیری زودرس همه اعضای بدن موش‌ها جلوگیری می‌کند؛ در بعضی از موارد، آن عضو با ورزش کردن حتی بهتر عمل می‌کرد.
      به طور کلی، تحقیق نشان داد که ورزش روزانه محافظی کامل در برابر ضعف و پیری مغز و عضله‌ها محسوب می‌شود.
      علاوه بر این، بعد از پنج ماه ورزش منظم و سخت، موتورخانه‌‌ی سلول‌ها موسوم به mitochondriaدر موش‌ها از حالت آسیب‌دیده به جوان و سالم تغییر ‌یافت. بنابراین، ورزش کردن نه تنها می‌تواند مانع از مرگ زودرس شود، بلکه می‌تواند هرگونه فرآیندی که شما را پیرتر می‌کند به تاخیر بیاندازد!
      هر روز فعال‌تر باشید تا ظاهر و احساسی جوان‌تر داشته باشید.
      ۱- هنر رزمی tai chi
      هنر رزمی چین باستان به قرن دوازدهم چینی بر می‌گردد و برای آموزش دفاع و ترویج سرزندگی استفاده می‌شد. حرکات آرام و مطبوع آن ترکیبی از نفس‌های عمیق و مدتیشن است که آن را به ورزشی ایمن و مناسب برای هر سنی بدل می‌کند.
      مطالعات اخیر نشان می‌دهد که tai chi سطح انرژی را افزایش داده، ایمنی بدن را بالا برده ، فشار خون را پایین می‌آورد و موجب بهبود عملکرد شناختی در فرد می‌شود.
      ۲- رقص
      این تمرینی سرزنده و پویاست که عضلات شکم را قوی، تعادل را افزایش، به سفت شدن اندام‌ها و تقویت روحیه کمک می‌کند. با موزیک مورد علاقه‌تان در خانه برقصید یا به کلاسی بروید و چند حرکت جدید یاد بگیرید.
      ۳- پیاده‌روی در هوای آزاد
      بدن ما برای حرکت آفریده شده نه برای نشستن پشت میز در تمام طول روز! فعالیت‌های بدنی ملایم اما موثر برای قلب مفید خواهد بود، به بهبود گوارش کمک می‌کند و انرژی و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.
      ۴- یوگا
      تمرینات تنفس یکی از اجزای اصلی تمرینات یوگا می‌باشد، که نه تنها نفس و بدن را هماهنگ می‌کند، بلکه استرس را کاهش می‌دهد و آرامش درونی را پرورش می‌دهد.
      یوگا همچنین ترکیبی از موقعیت‌ها و حالات مختلف بدن است که به افزایش توانایی، قدرت عضلات، انعطاف پذیری و تسکین درد‌های مزمن و آرتروز کمک می‌کند. سبک‌های مختلف یوگا و بهترین نوع که مناسب شماست را تجربه کنید.
      منبع: مجله سلامت
  • موضوع ها

  • کاربران آنلاین در این صفحه

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • جدید...