رفتن به مطلب
عاشقانه دیوونه تو

sajjad

Recommended Posts

در این نوشته انواع روش‌های درآمد مدرسین را توضیح خواهم داد. اگر شما هم مثل من یک مدرس یا مشاور هستید مطالعه این نوشته که حاصل تجربیات شخصی من است به شما کمک خواهد کرد تا از روش‌هایی جدیدی درآمد کسب کنید. در این نوشته توضیح ‌خواهم داد که برای درآمد مدرس بیش از 45 روش مختلف وجود دارد.

روش‌های درآمد مدرسین

  1. فروش محتوا توسط خود مدرس

همه ما به عنوان معلم‌ می‌توانیم دوره‌ها و کلاس های خودمان را فیلم‌برداری کنیم و آنها را از طریق سایت و رسانه‌های اجتماعی خودمان بفروشیم. البته کار به همین سادگی نیست و روش‌های آن را در نوشته‌های بعدی شرح خواهم داد ولی اگر می‌خواهید بعد از ضبط دوره‌ها، کسان دیگری برای شما کار بازاریابی و فروش را انجام بدهند آیتم دوم را بخوانید.

  1. فروش محصولات آموزشی توسط پلتفرم‌های آموزشی

این سایت‌ها محصولات آموزشی شما را می‌گیرند و در سایت خودشان قرار می‌دهند و خودشان بازاریابی و تبلیغات برای آن می‌کنند و می‌فروشند و طبیعتا برای این خدمات درصدی از مبلغ فروش را بر می‌دارند این درصد‌ در سایت های مختلف متفاوت است ولی عموما این سایت ها بین 30 تا 50 درصد فروش را برای تامین هزینه‌های خودشان برداشت می‌کنند. سایت های فرانش، داناپ، لیموناد، ایران آکادمی تنها 4 نمونه از این سایت‌ها هستند و اگر علاقه‌مند هستید فهرست 20 سایت مشابه را دریافت کنید ایمیل خودتان را در باکس زیر بنویسید تا همکارن من لیست را برای شما ارسال کنند. نکته جالب اینه که شما فقط یک آموزش تولید و ضبط می‌کنید ولی ظرف چند ساعت در 20 سایت مختلف قرار می‌گیرد. اگر از این روش به درستی استفاده کنید می‌توانید بین 2 تا 10 میلیون تومان در ماه از این روش درآمد داشته باشید البته همه چیز به تلاش و محتوای شما بستگی دارد. البته این رو هم باید بهتون بگم که برخی از این سایت‌ها آموزش‌های شما را به همان شکلی که هستند دریافت و بارگزاری می‌کنند یعنی نیاز به هیچ ادیتی نیست مانند: داناپ، لیموناد، ایران آکادمی ولی در برخی دیگر مثل فرانش شما باید زیر ویدیو آموزشی خودتان لوگو این سایت را قرار بدید که کار سختی نیست و من در قالب یک فیلم 5 دقیقه‌ای روش انجام این کار را گفته‌ام و اگر مورد نیازتون بود پیام بدید تا برای شما ارسال کنم.

  1. ضبط در فضای خارج از کلاس

شاید بگید من فیلم از کلاس‌های خودم تهیه نکردم و این کار برای من سخته. توصیه من ضبط آموزش‌ها در فضای خارج از کلاس است. اگر دفتر کاری دارید می‌توانید در دفتر کار، اگر نه می‌توانید در منزل این کار را به راحتی انجام دهید. ضبط یک آموزش دو حالت دارد: یا با استفاده از یک موبایل یا دوربین و یک سه پایه این کار را می‌کنید یا می‌توانید صفحه رایانه را ضبط کنید و روی آن صحبت کنید. برای این کار هزاران نرم‌افزار وجود دارد ولی دو نرم‌افزار زیر به شدت توصیه می‌شود.

  1. آموزش آنلاین

روش بعدی که می‌توانید از آن طریق درآمد کسب کنید آموزش آنلاین است. مزیت این روش این است که نه هزینه کلاس می‌پردازید و سختی رفت و آمد دارید و پایان کلاس هم یک فیلم آموزشی دارید که به روش‌هایی که در بالا گفته‌ام می توانید آن را بفروشید. در یک دوره آموزشی کامل همه تکنیک‌های انجام این کار را شرح داده ام. از این که از چه نرم‌افزاری باید استفاده کنیم و تنطیمات آن چیه و چطور کار را باید شروع کنیم تا نحوه پر کردن یک دوره به صورت آنلاین و بازاربابی و درآمدزایی از این طریق. برای شما عزیزی که این مقاله را مطالعه می کنید این دوره با 70 درصد تخفیف قابل تهیه است. فقط کافیست روی دکمه زیر کلیک نمایید (تخفیف به‌صورت خودکار فعال خواهد شد).

[button size="Large" style="primary" text="همین الان این محصول را تهیه می‌کنم" link="https://mehdisayahnia.ir/webinar70" target=""]

 

  1. کسب درآمد از آپارات

در ویدیوی زیر کاملا توضیح داده‌ام که چطور می‌توانیم با بارگزاری فیلم‌های خودمان در آپارات کسب درآمد کنیم. البته می توانیم از روش مشابهی در یوتوب هم کسب درآمد کنیم که به دلیل پیچیدگی فنی آن را در یک نوشته مجزا توضیح خواهم داد.

 

  1. فروش محتوای صوتی

اگر آموزش‌های شما به گونه‌ای است که مخاطبان نیاز به دیدن تصویر ندارند، می‌توانید صوت آموزش را ضبط و روی سایت‌های مثل سایت شنوتو قرار بدهید. توجه کنید که اگر یک فیلم آموزشی به روش های بالا داشته باشید می‌توانید صوت آن را جدا کنید و در این سایت و سایت‌های مشابه و حتی رسانه‌های خودتان به فروش برسانید. فهرستی از این موارد را در این بخش مطالعه کنید: استفاده از پلتفرم‌های موجود برای افزایش درآمد مربیان با مطالعه این مطلب متوجه خواهید شد که روش‌های درآمد مدرسین خیلی بیشتر از آن مواردی است که تا امروز استفاده می‌کردید.

  1. مشاوره تلفنی

سایت‌ها و مراکز مختلفی وجود دارند که اطلاعات و رزومه شما را در یک پروفایل ثبت می‌کنند و تلفنی که شما می‌دهید قرار می‌دهند. هر کس به این سایت مراجعه کند و مبلغ درخواستی شما را واریز کند سایت ارتباط شما را با آن فرد برقرار می‌کند. نمونه عالی این نوع سایت‌ها سایت الوبیز است.شاید با خودتان بگویید یک تماس تلفنی چه مبلغی برای من آورده خواهد داشت؟ اگر این سوال به ذهن شما رسیده باید بگویم سخت در اشتباه هستید. یک تماس تلفنی ساده از همین سایت برای من تبدیل شد جلسات مشاوره با مدیر عامل یک شرکت بزرگ با چندمیلیون تومان درآمد برای من . اگر خوبه همین الان یک اکانت در این سایت بسازید. روش‌های درآمد مدرسین را که در این نوشته اشاره می‌کنم لطفا تک به تک اجرا کنید.

  1. ایجاد اکانت در لینکدین

شاید بگویید مگر لینکدین برای من درآمدزایی خواهد داشت؟ خود لینکدین مستقیما نه. ولی افراد بسیار مهم و صاحبین کسب و کارها و مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در این رسانه‌ حضور دارند و اگر حضور خوبی داشته باشید شما را خواهند دید و با شما تماس می‌گیرند و ....  

 

  1. مشاوره

طبیعتا اگر مدرس هستید تا الان درآمد هایی از این طریق داشته‌اید ولی در صورتی یک درآمد همیشگی و خوب از این طریق خواهید داشت که یک سیستم برای بازاریابی مشاوره طراح کنید. مثلا این سیستم می‌تواند به این شکل باشد که مشتریان را به صفحات خاصی از سایت خودتان ارجاع بدید و نمونه‌ هایی از مشاوره‌ها را به آنها نشان بدهید ( در قالب فیلم، عکس و ....) و فرم‌های مربوطه را در آن قرار دهید.

  1. مشاوره آنلاین

خیلی از ما مدرسین از روش مشاوره کسب درآمد کرده‌ایم ولی خیلی کم دیده‌ام افرادی را که به صورت آنلاین این کار را انجام بدهند. با همان روشی که در آیتم آموزش آنلاین توضیح دادم به راحتی می‌‌توانید مشاوره آنلاین داشته باشید و حالا کل ایران می‌توانند مشتری شما باشند. آیا خوب نیست؟

  1. ایونت مارکتینگ

ایونت یعنی یک رویداد. یعنی شما یک روز در یک محل یک قراری را تنظیم می‌کنید و از افراد می‌خواهید در آن حاضر شوند و محصولات و خدمات خودتان را معرفی می‌کنید. چند تا سوال در اینجا مطرح میشه: سوال اول: من دفتری ندارم تا افراد را دعوت کنم؟ نیاز به داشتن دفتر نیست. به راحتی می توانید از دفاتر اجاره‌ای استفاده کنید یا حتی می‌توانید از یک کافی شاپ دنج استفاده کنید. یک سری کافی شاپ‌ها هم هستند که کلا برای همین منظور تاسیس شده‌اند و در زمانی که شما رزرو می‌کنید اون محل کلا در اختیار شماست. کافه ایونت نمونه‌ای از همین مکان‌ها هست. برای پیدا کردنش اسمش را در گوگل سرچ کنید هم آدرسش هست هم شبکه‌های اجتماعی. جالبه بدونید خیلی از این موارد رایگان هم هست. سوال دوم: من چطور به افراد اطلاع رسانی کنم؟ از شبکه‌های اجتماعی خودتان استفاده کنید و سایت خودتان ولی اگر رسانه‌های قوی ندارید سایت ایوند یک گزینه خوب برای این کار هست. در این سایت می‌توانید به رایگان مشخصات جلسه خودتان را بنویسید و این سایت جلسه شما را به اطلاع هزاران نفر می‌تواند برساند.   خب تا این جای کار 11 روش را خدمت شما گفتم.

منبع: مربیان کسب و کار

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  حداکثر استفاده از ۷۵ شکلک مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • مطالب مشابه

    • توسط sajjad
      اگر محتواهایی از جنس نوشته دارید یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید آن را منتشر کنید سایت ویرگول است.
      برای انتشار محتوا کافیست در این سایت ثبت نام کنید و محتوا را بنویسید و منتشر کنید که طبیعتا کار ساده‌ای هست.
      ولی در این نوشته تکنیک‌های فوق حرفه‌ای را یاد می‌دهم که نوشته شما بسیار جذاب‌تر شود و بازدید آن بیشتر شود.
      درج فیلم در نوشته ویرگول
      اگر چه سایت ویرگول را همه به عنوان محلی برای انتشار نوشته می‌دانند ولی اگر در بین نوشته‌های خودتان عکس و فیلم هم قرار بدهید مقاله شما بسیار جذاب‌تر خواهد شد. روش انجام این کار را در ویدیوی زیر ببینید:
        ثبت انتشارات در ویرگول
      انتشارات در ویرگول به شما امکان می‌دهد که یک مجله مجازی داشته باشید.
      با این روش می‌توانید بسیار حرفه‌ای تر عمل کنید و از فواید داشتن یک انتشارات مجازی بهره‌مند شوید. برای اطلاعات بیشتر فیلم زیر را ببینید.
       
      تکمیل آموزش‌ها بر اساس نیاز شما
      آموزش‌های این صفحه مرتبا تکمیل می‌شود. اگر مورد خاصی در این موضوع نیاز دارید در در بخش دیدگاه‌ها در زیر این نوشته، یادداشت بفرمایید تا به این صفحه اضافه کنیم.
       
      منبع: مربیان کسب و کار
    • توسط sajjad
      در این مقاله قصد دارم نکاتی را بیان کنم که بر اساس تجربه از استفاده از سایت آپارات به دست آورده‌ام. امیدوارم که این نکات برای شما مفید واقع شود.
      قابلیت جدید آپارات به نام کارت
       
      کسب درآمد از آپارات
      اگر شما تولید کننده محتوا هستید به راحتی و بر اساس روشی که در فیلم زیر توضیح دادم می توانید از فیلم‌های منتشر شده خودتان درآمد داشته باشید. البته توجه داشته باشید که این مبلغ خیلی زیاد نیست ولی اگر تعداد ویدیوها و تعداد بازدید ویدیوهای شما زیاد باشد می‌تواند عدد قابل قبولی باشد. روش‌هایی برای کسب درآمد از سرویس‌های خارجی وجود دارد که در نوشته‌های مجزایی توضیح داده‌ام.
       
      حتی اگر تولید کننده محتوا هم نباشید می‌توانید فیلم‌های پر بازدید را در کانال خودتان بازنشر دهید. روش این کار را در بخش زیر توضیح داده‌ام.
      نحوه انتشار یک ویدیو در چند کانال آپارات
      خیلی از ما ممکن است چند کانال در آپارات داشته باشیم، مثلا ممکن است یک کانال شخصی و یک کانال سازمانی داشته باشیم. یا حتی ممکن است بخواهیم یک مصاحبه‌ای که با ما انجام شده‌است و در یک کانال بخصوص آپارات قرار دارد را در صفحه خودمان هم منتشر کنیم. در فیلم زیر راهکار اجرای این مورد را گفته‌ام.
        در ادامه نکاتی را خواهم گفت که باعث افزایش بازدید ویدیو‌های شما خواهد شد، چون پرداخت این سایت بر اساس میزان دیده شدن ویدیوهای شماست.
      طبقه‌بندی ویدیو‌ها
      نکته بسیار مهمی که حتما باید رعایت شود دسته‌بندی و طبقه‌بندی ویدیو‌ها است. بخصوص اگر تعداد ویدیو‌های شما زیاد باشد رعایت این مورد کمک زیادی به استفاده بهتر مخاطبان می‌کند.
      در زمان انتشار ویدیو این سایت از شما می خواهد که دسته‌بندی و لیست پخش را مشخص کنید و شاید خیلی از ما به آن دقت نکرده‌ایم ولی با استفاده از همین دو آیتم می‌توانید میزان بازدید ویدیو‌ها را افزایش دهیم.
      اگر چند ویدیو را به یک لیست پخش اختصاص دهیم، وقتی مخاطب یکی از این ویدیوها را ببیند، خود سایت آپارات از طریق یک نواری در سمت چپ ویدیو، سایر ویدیو‌های این دسته را به او پیشنهاد می‌دهد. مثلا اگر شما یک موضوع را در ده ویدیو بیان کرده‌اید با این کار به مخاطبان علاقه‌مند نشان می‌دهید که کل این مبحث را می‌تواند در ادامه ببیند و اگر این لیست پخش‌ها موجود نباشد، مخاطب نمی‌تواند ویدیو‌های مرتبط با یک موضوع را پیدا کند.
      در حقیقت لیست پخش مانند یک نخ تسبیح، ویدیو‌های مرتبط با هم را کنار هم قرار می‌دهد.
      هشتگ‌ها
      نکته دیگری که در زمان بارگذاری ویدیو باید به آن دقت کنید هشتگ‌ها هست که البته خود سایت آپارات این مورد را الزامی کرده است و بدون درج هشتگ امکان انتشار ویدیو را به شما نمی‌دهد ولی آنچه مهم است انتخاب هشتگ‌های درست و مرتبط است.
      ترفند ریزی که خیلی به شما کمک خواهد کرد این است که برای ویدیو خودتان یک کلمه که بسیار مرتبط با موضوع فیلم است را بنویسید و پس از قرار گیری، کنار آن کلیک کنید تا خود سایت موارد مرتبط را به شما نشان دهد و فقط از لیست انتخاب کنید. این کار هم سرعت کار شما را زیاد می‌کند و همه کلمات کلیدی مرتبط را به سرعت برای شما خواهد آورد.
      توضیحات
      سخت‌ترین بخش زمان انتشار ویدیو این بخش هست بخصوص اگر بخواهیم یک متن عالی و تکنیکی بنویسیم. توصیه من این است که متن‌ها خودتان را در نرم افزار وان نوت بنویسید تا در زمان نیاز بتوانید با یک جستجوی کوتاه و یک کپی کردن، از آنها برای اینجا یا هر رسانه‌ دیگری استفاده کنید.
      حتی اگر نخواهید که یک متن ثابت را کپی کنید، این که با یک جستجوی سریع ببینید قبلا در رابطه با یک موضوع خاص چه متون و توضیحاتی نوشته بودید، کمک بزرگی می‌کند تا بتوانید ایده بگیرید و متون و توضیحات جدیدی بنویسید. حتما این ایده را بکار بگیرید و از نتایج لذت بخش آن استفاده کنید و اگر این شیوه اثر مثبتی برای شما داشت حتما به من هم اطلاع دهید تا برای آموزش‌های بیشتر اینگونه روش‌ها انرژی داشته باشم.
      ناگفته نماند که خود من همین کار را می‌کنم و این کار بهره‌وری من را به شدت افزایش داده است و در حقیقت این یک تکنیک سیستم‌سازی فردی است که کمک می‌کند بتوانیم بهره‌وری خودمان را افزایش دهیم. اگر علاقه‌مند هستید در این خصوص بیشتر بدانید روی کلیک سیستم‌سازی فردی کلیک کنید.
      سایر نکات برای افزایش بازدید
      حتما کلمه کلیدی که در هشتگ‌ها هم استفاده می‌کنید در عنوان و در توضیحات ویدیو هم ذکر کنید. البته به هیچ وجه عبارت عنوان را در توضیحات کپی نکنید زیرا وجود دو عبارت متفاوت به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بهتر ویدیوی شما را پیدا کنند ولی کلمه کلیدی را در هر سه بخش استفاده کنید: عنوان، توضیحات، هشتگ
      نکته بعدی که باید دقت کنید این است که حتما اسم شما در عنوان یا توضیحات باشد. البته ممکن است برندسازی شما سازمانی باشد و در اینصورت اسم برند شماست که باید در این محل‌ها بیاید. این کار باعث می‌شود وقتی کسی اسم شما را در یک موتور جستجو مثل گوگل جستجو کرد، ویدیو‌های شما هم در نتیایج جستجوی این فرد بیاید و این اتفاق هم باعث بهتر دیده شدن شما خواهد بود و هم باعث افزایش بازدید ویدیو‌های شما.
      مورد بعدی هم اینکه اگر بخواهید برای تبلیغات خودتان هزینه صرف کنید، می‌توانید از سایت آپارات درخواست افزایش بازدید داشته باشید که در اینصورت ویدیوی شما در محل‌های مرتبطی نشان داده‌ می‌شود و باعث افزایش بازدید خواهد شد.
      بازاریابی محتوا
      نکته‌ بعدی که باید به آن توجه شود این است که از فضای اینگونه رسانه‌ها می‌توان برای بازاریابی محتوا استفاده کرد. به این معنا که می‌توانید با آموزش یک نکته خاص مثلا از کاربرد یک کالای خاص یا راهنمایی در خصوص یک مطلب، اطمینان مخاطبان را نسبت به توانمندی و تسلط خودتان به آن محصول یا خدمت جلب کنید و فضا را برای جلب مشتریان آماده کنید.
      سایر پلتفرم‌های انتشار ویدیو
      اگرچه آپارات در ایران یکی از بهترین سایت‌هایی است که می‌توانیم ویدیو منتشر کنیم ولی سایت های دیگری هم وجود دارند که انتشار ویدیو در آنها می‌تواند مفید باشد. فهرستی کامل از این سایت‌ها را در کتاب الکترونیک مرجع محل‌های انتشار بینهایت یک محتوا که به همراه آقای اردشیر کاویانی تهیه‌کرده‌ام، فهرست وار ذکر کرده‌ام ، ولی آنچه ممکن است وقت‌ ما را بگیرد بارگذاری یک فیلم در این سایت‌ها است.
      در ویدیو زیر روشی را توضیح داده‌ام که به راحتی می‌توانید وقتی یک فیلم را در آپارات بارگذاری می‌کنید، آن را در سایر سایت‌ها هم قرار دهید، بدون نیاز به بارگذاری مجدد!!!
        تکمیل آموزش‌ها بر اساس نیاز شما
      آموزش‌های این صفحه مرتبا تکمیل می‌شود. اگر مورد خاصی در این موضوع نیاز دارید در در بخش دیدگاه‌ها در زیر این نوشته، یادداشت بفرمایید تا به این صفحه اضافه کنیم.
       
      منبع: مربیان کسب و کار
    • توسط sajjad
      در این بخش تکنیک‌های رایانه‌ای مورد نیاز را توضیح‌ داده‌ام.
      تکنیک‌ها مورد نیاز در نرم‌افزارهای آفیس

      تکمیل آموزش‌ها بر اساس نیاز شما
      آموزش‌های این صفحه مرتبا تکمیل می‌شود. اگر مورد خاصی در این موضوع نیاز دارید در بخش دیدگاه‌ها در زیر این نوشته، یادداشت بفرمایید تا به این صفحه اضافه کنیم.
       
        منبع: مربیان کسب و کار
    • توسط sajjad
      خوشبختانه امروز در کشور و در دنیا، پلتفرم‌‌ های خوبی وجود دارد که یک مدرس و مشاور کسب و کار (مربی کسب و کار) می‌تواند با استفاده از این موارد درآمدزایی کند. در این نوشته می‌خواهم چند مورد را خدمت شما عرض کنم.
      در مشاوره‌هایی که داریم مرتبا از ما سوال می‌شود که آیا بدون سایت می‌توانیم فعالیت داشته باشیم؟
      و همیشه پاسخ ما این است که بله. با مطالعه این نوشته متوجه خواهید داشت که امروزه بسیاری از نیاز‌های شما در قالب این سیستم‌ها پاسخ گفته شده. البته من همیشه تاکید داشته‌ام که بهترین رسانه برای یک مدرس و مشاور، سایت است.
      ولی با توجه به هزینه داشتن یک سایت (مالی و زمانی) بهتر است ابتدای کار با پلتفرم‌های موجود کار کنید و درآمد کسب کنید و از درآمد خودتان هزینه برای سایت و سایر موارد کنید.
       
       
      پلتفرم‌‌ های فروش محتوا
      این سایت‌ها، محتوای آموزشی را از مدرسین دریافت می‌کنند و با روش‌های فوق حرفه‌ای بازاریابی می‌کنند و آن را به فروش می‌رسانند.
      بعد از نهایی شدن فروش مبلغی را به عنوان دستمزد خودشان برمی‌دارند و الباقی را برای شما واریز می‌کنند.
      این درصد در سایت‌های مختلف، متفاوت است و با مراجعه به این سایت‌ها می‌توانید درصد‌ها را بررسی کنید.
      در حال حاضر بیش از ۳۰ سایت مختلف در این حوزه فعالیت دارند که چند مورد را به عنوان نمونه خدمت شما عرض می‌کنم:
      ایران آکادمی لیموناد داناپ فرانش فرانو  
      پلتفرم‌‌ های انتشار ویدیو
      این پلتفرم‌ها ویدیو شما را منتشر می‌کنند و از این طریق می‌توانید بازدید‌های بیشتری برای ویدیو‌های خودتان کسب کنید.
      قبلا بارها در نوشته‌های مختلف گفته‌ام که نگرش شما باید بر اساس بازاریابی محتوایی باشد و هدف ما این نیست که یک ویدیو از ما منتشر شود.
      هدف ما باید این باشد که اگر کسی یک ویدیو از ما دید به قدری لذت ببرد که همان لحظه اسم ما را در گوگل سرچ کند و به دنبال آموزش‌های بعدی ما باشد. این همان استراتژی تسبیح محتواست که در دوره جامع مربیان کسب و کار عرض کرده‌ام.
      برخی از این پلتفرم‌ها عبارتند از:
      یوتوب آپارات تماشا نماشا دالفک البته در آموزش زیر توضیح داده‌ام که اگر ویدیو شما در یوتوب منتشر شود، با زدن چند دکمه می‌توانید آن را در بیش از ۳۰ سایت دیگر منتشر کنید.
       
       
      پلتفرم‌‌ های کسب مشتری مشاوره
      اگر کار شما مشاوره است حتما باید در سیستم‌های زیر عضویت داشته باشید. این نرم‌افزارها به شما یک صفحه اختصاص می‌دهند که می‌تواند رزومه خودتان را در آن شرح دهید و هر خدمتی که می‌توانید انجام دهید.
      و بعد خود این سیستم‌ها شما را به افرادی که در زمینه تخصصی شما نیاز به مشاوره دارند معرفی می‌کنند.
      البته توجه کنید که برخی از این موارد برای مشاورین کسب و کاری و برخی برای مشاورین غیر کسب و کاری (مثلا روان شناسی) است.
      برخی از این پلتفرم‌ها عبارتند از:
      الوبیزنس کارمنتو مشوراپ تلیار توجه داشته باشید که در هر مورد اگر نیاز داشتید اطلاعات بیشتری کسب کنید کافیست نام آن پلتفرم را در گوگل سرچ کنید و به راحتی تمام توضیحات را خواهید دید و از طریق بخش تماس با ما می‌توانید با این سیستم‌ها ارتباط برقرار کنید.
       
      پلتفرم‌‌ های انتشار نوشته
      در این بخش هم سایت‌ها و سیستم‌های زیادی وجود دارد.
      وبلاگ‌ها ساده‌ترین نوع این سیستم‌ها هستند، ولی توصیه ما استفاده از سایت ویرگول است.
      البته اگر خودتان سایت دارید که انتشار نوشته‌های شما در سایت خودتان مقدم بر تمام رسانه‌های دیگر است ولی در اینجا مخاطب مدنظر من عزیزانی هستند که سایت ندارند.
      سایر پلتفرم‌ ها
      این نمونه‌ها را گفتم که بدانید هر نیازی داشته باشید برای آن پلتفرمی وجود دارد. کافیست موارد را بررسی کنید و بهترین‌ها را انتخاب کنید و استفاده کنید.
      منبع: مربیان کسب و کار
    • توسط sajjad
      در این نوشته می خواهم در مورد تجربه خودم در رابطه با استفاده حداکثری از یک محتوا صحبت کنم. شاید براتون سوال باشه که منظورمن چیه؟ می‌خواهم نکاتی را توضیح بدهم که اگر یک محتوا ایجاد کردید حداکثر استفاده از آن را بکنید. دوستان زیادی را دیده‌ام که ایده‌های بسیار عالی دارند ولی آن را فقط در ذهن خودشان دارند. مخاطبان ما نمی‌توانند موارد موجود در ذهن ما را بررسی کنند. اگر این ایده‌های عالی به محتوا تبدیل شود می‌تواند توانمندی ما را به دیگران ثابت کند. ولی مرحله بعدی مشکل این است که عزیزانی را دیده‌ام که در یک موضوع یک نوشته ‌عالی می‌نویسند و به همان بسنده می‌کنند. یعنی در آن موضوع هیچ صوت یا فیلمی از ایشان دیده نمی‌شود. داشتن همه انواع این محتوا ما به استفاده حداکثری از محتوا می‌رساند. اگر دوست دارید این موارد را در قالب نوشته بدانید مطالعه این متن را ادامه بدهید، اگر نه همین موارد را در فیلم زیر ببینید:  
       دانلود ویدئو 
      سلیقه‌ افراد مختلف است
      مخاطبان ما انواع مختلفی دارند. به تجربه دیده‌ام افرادی را که اگر یک صوت یک ساعته به آنها بدهیم به دقت تمام آن را گوش می‌کنند ولی اگر یک متن کوتاه به آنها بدهیم آن را نمی‌خوانند. پس اگر محتوای شما فقط به صورت متن باشد بخشی از بازار را از دست داده‌اید و باید یک محتوا را به مدل‌های مختلف منتشر کنید. ولی حرف من در این نوشته‌ اینه که ما باید یک محتوا را ایجاد کنیم و به صورت سیستماتیک (خودکار و نیمه خودکار) آن را به انواع دیگر تبدیل کنیم. یعنی باید فرآیندی را تعریف کنیم که وقتی یک محتوا ایجاد شد خودش مسیرش را طی کند و استفاده حداکثری از آن اتفاق بیافتد. در این مسیر می‌توانید از افراد دیگری هم کمک بگیرید که در ادامه خواهم گفت.
      مادر همه انواع محتوا، متن است
      هر نوع محتوایی از یک متن آغاز می‌شود. اگر شما یک نکته را به صورت متن بنویسید به راحتی می‌توانید حتی با گوشی موبایل خودتان از روی آن بخوانید و آن را تبدیل به یک فایل صوتی کنید. یا آن را به یک فردی که کارش گویندگی هست بدهید و یک فایل صوتی یا کتاب صوتی عالی در آن موضوع تهیه کنید. امروزه سایت‌های خوبی وجود دارند که افرادی که می‌توانند کارهایی از این دست را انجام دهند در آن سایت‌ها حضور دارند. نمونه این سایت‌ها، " انجام می‌دم" هست. این افراد فریلنسر نامیده می‌شوند. در این سایت‌ها افراد توانمندی خودشان را شرح داده‌اند و می‌توانید یک پروژه تعریف کنید و افرادی که می‌توانند آن کار شما را انجام دهند به شما پیام می‌دهند و قیمت می‌دهند و می‌توانید کار را انجام دهید. در رابطه با حساب کتاب هم هیچ ناراحتی نداشته باشید، چرا که این سایت‌ها واسطه انجام کار توسط فریلنسر و پرداخت پول توسط شما هستند. حتی اگر نسبت به کیفیت انجام کار شکایتی داشته باشید از طریق همین سایت‌ها می‌توانید مطرح کنید. بعد از انجام این کار می‌توانید همان صوت را با یک تصویر (فیلم یا حتی عکس) ادغام کنید و یک فیلم داشته باشید، بدون فیلم برداری با دوربین.
      به همین دلیل می‌گویم، مادر همه انواع محتوا، متن است.
      ایده‌های خوبی به ذهنم می‌رسد ولی نمی‌توانم آنها را تبدیل به متن کنم؟
      این سوالی است که بارها از من پرسیده شده است. کاملا هم درسته. فرض کنید ما در حال رفتن به محل کار خودمان هستیم و یک اتفاقی می‌افتد که می‌توانیم در آن مورد در حوزه کاری خودمان یک متن عالی بنویسیم، ولی زمانی که به محل کار می‌رسیم آن را فراموش کرده‌ایم. خیلی از افراد این موارد را روی یک برگه کاغد می‌نویسند. اگر به سرعت آن برگه کاغذ را تبدیل به یک متن تایپ شده می‌کنید ایرادی ندارد. ولی اگر زمان زیادی طول می‌کشد تا بخواهید سراغ آن برگه بروید، مطمئن باشید دیگر آن را پیدا نخواهید کرد! برای حل این مشکل باید از ابزارهای مدیریت دانش فردی بهره بگیرید. بهترین مدل این ابزارها، نرم افزار وان‌نوت مایکروسافت است. با این نرم افزار می‌توانید هر لحظه که ایده خوبی به ذهن شما رسید در یک طبقه‌بندی صحیح آن را یادداشت کنید و در آینده با یک جستجو چند ثانیه آن را پیدا کنید.   وان‌نوت قوی‌ترین نرم افزار این دسته بندی است به این دلیل که سازنده آن مایکروسافت است و پشتیبانی خوبی از زبان فارسی و تاریخ شمسی دارد و من به شخصه نرم‌افزارهای زیادی در این زمینه تست کرده‌ام و هیچ نرم‌افزاری حتی به گرد پای وان‌نوت نمی‌رسد. دو راه دارید، یا به تجربه من اعتماد کنید ویا خودتان بروید تست کنید. ولی مطمئن هستم آخر به همین جایی می‌رسید که من رسیده‌ام. اگر در یک جای در مسیر یک ایده‌ای به ذهن شما رسید دیگر نگرانی ندارد. همان لحظه می‌توانید موبایل خودتان را دربیاورید و وان‌نوت را روی موبایل باز کنید و آن مورد را یادداشت کنید. حتی می‌توانید آن را روی یک برگه بنویسید و برگه یادداشت را عکس بگیرید و در این نرم‌افزار ثبت کنید. دقت کنید که به محض قرار گیری در نرم‌افزار وان‌نوت موبایل شما، این موارد به رایانه شما هم انتقال می‌یابد. استفاده از این ابزار رایگان بسیار ساده است و می‌توانید از همین الان کار را شروع کنید.
      من هر زمان که ایده خوبی برای نوشتن یک متن به ذهنم خطور کند آن را در بخش مربوطه در وان‌نوت خودم می‌نویسیم و هر هفته یکشنبه صبح‌ها که یک مقاله می‌نویسم، به سراغ این گنجینه خودم می‌روم و یک ایده خوب را بر می‌دارم و در مورد آن می‌نویسم.
      بعد هم که مشخصه همان را تبدیل به یک فایل صوتی می‌کنم و با ترکیب آن با چند عکس یک فیلم خواهم داشت. البته فراموش نکنید که برای انجام این کار می‌توانید از همکاران خودتان کمک بگیرید و اگر همکاری ندارید آن را به افراد آزادکار(فریلنسر) که در سایت‌هایی مثل "انجام می‌دم" هستند، بسپارید.
      استفاده حداکثری از لایو اینستاگرام
      خیلی از افراد را دیده‌ام که در اینستاگرام لایو برگزار می‌کنند ولی حداکثر استفاده آنها از این لایو این است که یک تعداد افرادی به صورت زنده آن را می‌بینند. یا در حالت بهتر اینه که این لایو به مدت 24 ساعت در صفحه این افراد باقی می‌ماند و نفرات جدیدی آن را می‌بینند. ولی اگر این لایو را دانلود کنید می‌توانید آن را در پلتفرم‌های مختلف انتشار فیلم مانند آپارات، یوتوب، تماشا، نماشا و .... قرار بدید. حتما سوال شما الان اینه که چطور لایو را دانلود کنیم. این فیلم دو دقیقه‌ای را ببینید:
       دانلود ویدئو
      و جالبه که بدانید انتشار فیلم در خیلی از این رسانه‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود. کافیه آن را در پلتفرم‌های اصلی قرار بدید و طبق فیلم زیر عمل کنید:
       دانلود ویدیو
      همانطور که در فیلم بالا مشاهده فرمودید، پلتفرم یوتوب به ما این امکان را می‌دهد که اکانت رسانه‌های دیگر خودمان مثل فیس‌بوک، تویتر و ... را به آن وصل کنیم و بعد از انتشار یک فیلم با زدن یک دکمه، فیلم آن رسانه‌های دیگر هم منتشر می‌شود. همینطور لینک فیلم ما در یوتوب، اگر در برخی رسانه‌های داخلی مثل آپارات کپی شود کل فیلم با توضیحات آن به پلتفرم دوم انتقال می‌یابد. توجه کنید که در بازنشر یک فیلم، بخش سخت کار آپلود فیلم است که مشمول صرف هزینه (زمانی و مالی) است و با روش بالا این مشکل به کلی رفع ‌می‌شود. دقت کنید که صوت همین فیلم لایو دانلود شده را می‌توانید در سایت‌های مربوط به انتشار فیلم منتشر کنید. نمونه همین کار رو در این لینک ببینید:
      https://shenoto.com/channel/business-coach?lang=fa
       
      انتشار خودکار تمامی پست‌های شما از اینستاگرام در پینترست در دو دقیقه
      در ویدیو آموزشی زیر روشی را توضیح داده‌ام که ظرف دو دقیقه می‌توانید تمامی پست‌های اینستاگرام خود را به پینترست منتقل کنید بعلاوه اینکه برای هر پست یک بک لینک به اینستاگرام شما هم ثبت خواهد شد. این کار خیلی ساده و اثربخش است. حتما انجام دهید.
        منبع: کانون مربیان کسب و کار
    • توسط sajjad
      اگر کار شما تدریس و مشاوره سازمانی است یعنی در حقیقت مربی کسب و کار هستید، یعنی می‌توانید وارد کسب و کارهای مختلف شوید و به آنها کمک می کنید که فروش، حسابداری، منابع انسانی و اجزای مختلف آنها بهبود پیدا کنند، این فیلم کوتاه کمک می‌کند که درآمد شما حداقل تا سه برابر افزایش پیدا کند. در این فیلم روش بازاریابی محتوا را توضیح داده‌ام.  
        بازاریابی در هر صنعت و کسب و کاری از صنعت و کسب و کار دیگر متفاوت است. بازاریابی خدمات مشاوره و تدریس هم متفاوت از بازاریابی محصولات و خدمات دیگر است. نگاه کنید اکثر شما عزیزان که در این حوزه کار می کنید یا علاقه‌مند به این حوزه هستید ایده‌هایی دارید که قطعاً باعث بهبود در شرکت‌ها می‌شود. خیلی از دوستان را مشاهده کرده‌ام که می‌گویند من این ایده را دارم و اگر ایده من انجام می‌شد، فروش یک سازمان بهتر می شود و در جاهایی هم این کار را انجام داده است. ولی همه اینها در ذهن ماست. مشتریان ما این را نمی توانند تصور کنند و ببینید واقعاً چه اتفاقی قرار است بیفتد.
      بارها تماس‌هایی داشته‌ام از افراد مختلف از شهرهای مختلف کشور که در حوزه خودشان واقعا استاد هستند و چندین کتاب دارند و در دانشگاه‌های مختلف درس داده‌اند ولی مخاطبی که به خدمات ایشان نیاز دارد ایشان را نمی‌تواند پیدا کند چون اصلا هیچ رسانه‌ای (سایت، رسانه‌های اجتماعی و ....) ندارند. مشتری برای خدمات ایشان وجود دارد و ایشان هم به دنبال مشتریانی هستند ولی این دو طرف معامله نمی‌توانند همدیگر را پیدا کنند.
      راه حل بازاریابی محتوایی است
      راه حل و کلید این مشکل بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا یعنی اگر نکات و موارد خوبی در ذهن خود داریم، از اینها محتواهایی درست کنیم یعنی نوشته، فیلم، صوت و یا ترکیبات آن و آنها برای ما کار بازاریابی را انجام می‌دهند. البته منظور من این نیست که سیر تا پیاز همه موارد را بگویید. خیر. ولی می‌توانید مواردی را بیان کنید که واقعا تخصص شما را نشان دهد و مخاطبان بتوانند اعتماد کنند که مواردی را می‌گویید می‌توانید عملی کنید. شاید یک مدیر هیچوقت زمان نداشته باشد که یک فیلم تبلیغاتی ما را که مثلاً یک ساعت، نیم ساعت یا دو ساعت است را ببیند ولی به راحتی یک محتوایی که تبدیل به یک دوره شده است یا تبدیل یک فیلم حرفه ای شده است را نیم ساعت، یا یک ساعت نگاه می‌کند و استفاده می کند. پس بهترین راه برای بازاریابی خدماتی ما مربیان کسب و کار، استفاده از بازاریابی محتوا است. نکته جالب‌تر اینکه یک تبلیغ عمر محدودی دارد. تصور کنید ما یک تبلیغ در اینستاگرام یا تلگرام یا هر رسانه‌ دیگری می‌دهیم. عموما تبلیغات در رسانه‌هایی که تبلیغ می‌پذیرند بعد از گذشت زمانی پاک می‌شوند ولی حتی اگر این اتفاق نیافتد باز هم افراد در هر رسانه‌ معمولا آخرین پست‌ها را می‌بینند. ولی اگر شما یک مقاله یا فیلم خوب داشته باشید در جستجو‌های گوگل در رتبه خوبی ظاهر خواهد شد و سالها در دسترس افراد است. خود من این تجربه را داشته‌ام که یک مقاله که پنج سال قبل نوشته‌ بودم، باعث جذب مشتریانی شده است و امروز هم بعد از گذشت پنج سال هنوز برای من مشتریانی را به ارمغان می‌آورد.
      چطور فیلم مناسب بازاریابی محتوا ضبط کنم
      ولی انجام این کار به چه نحوی است؟ اگر برای شما مقدور است با یک دوربین یا موبایل خیلی راحت می توانید بگذارید جلوی خودتان و فیلم ضبط کنید، ولی اگر حضور جلوی دوربین برای شما سخت است یک نرم افزارهایی وجود دارد که از صفحه فیلم می گیرد. بهترین آنها نرم افزار Ocam است. روش انجام این کار را کاملاً در فیلم زیر توضیح داده‌ام.  
        این کار خیلی راحت است. این نرم افزار را دانلود می کنید و موقعی که آن را اجرا می کنید یک پنل باز می شود و به راحتی با یک دکمه از صفحه فیلم گرفته می شود و به همین راحتی پاورپوینت باز می کنید یا یک مجموعه ای از عکس پشت سر هم میاورید و روی آن صحبت می کنید و شما صاحب یک محتوای آموزشی به صورت فیلم هستید. البته یک نکته را باید خاطر نشان کنم که این حرف من به این معنا نیست که هیچ‌ وقت فیلم از خودتان ضبط نکنید. به هیچ‌ وجه منظور من این نیست و باید به شما بگویم که اعتماد افراد با دیدن فیلم شما خیلی بهتر جلب می‌شود، ولی در ابتدای کار راهکار بالا را توصیه می‌کنم. اگر هم حضور جلوی دوربین برای شما سخت است توصیه می‌کنم که یک چالش برای خودتان تعریف کنید که مثلا 21 روز روزی 1 دقیقه فیلم ضبط کنید. حتی اگر این فیلم‌ها هیچ جا منتشر نشود هم خواهید دید فن بیان و تسلط شما رشد چمشگیر خواهد داشت. ما در دوره مربیان کسب و کار چالش‌های زیادی را در مدت یکساله دوره انجام می‌دهیم که این یکی از موثرترین موارد است. البته اگر عملگرا باشید و عمل کنید. اگر فکر می‌کنید ممکن است در اواسط کار خسته یا ناامید شوید یا حتی ممکن است تنبلی کنید، این چالش را با یک دوست خودتان و به صورت دونفره انجام دهید. یعنی به همدیگر تعهد بدهید که یک تعداد روز، هر روز یک فیلم ضبط کنید. این راهکار می‌تواند به شما کمک کند.
      آیا همه ما باید مدرس باشیم؟
      شاید بگویید کار من آموزش آنلاین نیست و من اصلا نمیخواهم این کار را انجام بدهم یا من مشاور هستم اصلا مدرس نیستم. هر نوع کاری را که انجام بدهید باید بازاریابی محتوا را حتما انجام بدهید. یک مثال می‌زنم: یک فردی را در نظر بگیرید که مشاوره مالیاتی به شرکت‌ها می‌دهد اگر یک فیلمی به این شکل ضبط کند که به شرکت ها بگوید چه کاری انجام بدهند که در مواجه با سازمان دارایی حداقل مالیات را بدهند و یا چه ترفندهایی را باید استفاده کنند یا دفاتر آنها به چه شکلی باید باشد، قطعا این فیلم برای ایشان مشتریانی را به ارمغان می آورد. حالا این فیلم ها را ما ضبط کردیم در کجا بگذاریم قطعا اولین مکان رسانه‌های شخصی ما مثل اینستاگرام، تلگرام و هر رسانه‌ای هست که خود شما دارید ولی اگر ندارید امروزه سایت های بسیار زیادی وجود دارد که این محتوای شما را روی آن قرار می‌دهند و برای آن بازاریابی می‌کنند و باعث می‌شوند که آن به تعداد بیشتری بازدید شود و حتی می‌توانید این محتواها را قیمت گذاری کنید و به ازای هر عدد که افراد آن را دانلود می‌کنند و می‌بینند مبالغی را دریافت کنید. نمونه ایی از این سایت‌ها عبارتند از: فرانش، فرادرس، مکتب خانه و شاید بیست یا سی تا سایت در کشور وجود دارد که این کار را انجام می دهند. در دوره مربیان کسب و کار، ما استراتژی هایی از این دست را به شما می‌دهیم. این یک استراتژی کوچک بود که من خدمت شما عرض کردم و اجرای همین استراتژی من تضمین و امضا به شما می‌دهم که می‌تواند درآمد شما را حداقل تا سه برابر افزایش دهد به شرط آن که درست عمل شود و به شرط اینکه بدانید در فیلم درباره چه مواردی باید صحبت می کنید؟ فیلم را چطوری قیمت گذاری کنید؟ آیا رایگان بدهیم؟ یا پولی بدهیم؟ قیمت آن چند چقدر باشد؟ در کجاها منتشر کنیم؟
      و ....
      منبع: کانون مربیان کسب و کار
    • توسط sajjad
      اگر کار شما تدریس و مشاوره سازمانی است یعنی در حقیقت مربی کسب و کار هستید، یعنی می‌توانید وارد کسب و کارهای مختلف شوید و به آنها کمک می کنید که فروش، حسابداری، منابع انسانی و اجزای مختلف آنها بهبود پیدا کنند، این فیلم کوتاه کمک می‌کند که درآمد شما حداقل تا سه برابر افزایش پیدا کند. در این فیلم روش بازاریابی محتوا را توضیح داده‌ام.  
        بازاریابی در هر صنعت و کسب و کاری از صنعت و کسب و کار دیگر متفاوت است. بازاریابی خدمات مشاوره و تدریس هم متفاوت از بازاریابی محصولات و خدمات دیگر است. نگاه کنید اکثر شما عزیزان که در این حوزه کار می کنید یا علاقه‌مند به این حوزه هستید ایده‌هایی دارید که قطعاً باعث بهبود در شرکت‌ها می‌شود. خیلی از دوستان را مشاهده کرده‌ام که می‌گویند من این ایده را دارم و اگر ایده من انجام می‌شد، فروش یک سازمان بهتر می شود و در جاهایی هم این کار را انجام داده است. ولی همه اینها در ذهن ماست. مشتریان ما این را نمی توانند تصور کنند و ببینید واقعاً چه اتفاقی قرار است بیفتد.
      بارها تماس‌هایی داشته‌ام از افراد مختلف از شهرهای مختلف کشور که در حوزه خودشان واقعا استاد هستند و چندین کتاب دارند و در دانشگاه‌های مختلف درس داده‌اند ولی مخاطبی که به خدمات ایشان نیاز دارد ایشان را نمی‌تواند پیدا کند چون اصلا هیچ رسانه‌ای (سایت، رسانه‌های اجتماعی و ....) ندارند. مشتری برای خدمات ایشان وجود دارد و ایشان هم به دنبال مشتریانی هستند ولی این دو طرف معامله نمی‌توانند همدیگر را پیدا کنند.
      راه حل بازاریابی محتوایی است
      راه حل و کلید این مشکل بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا یعنی اگر نکات و موارد خوبی در ذهن خود داریم، از اینها محتواهایی درست کنیم یعنی نوشته، فیلم، صوت و یا ترکیبات آن و آنها برای ما کار بازاریابی را انجام می‌دهند. البته منظور من این نیست که سیر تا پیاز همه موارد را بگویید. خیر. ولی می‌توانید مواردی را بیان کنید که واقعا تخصص شما را نشان دهد و مخاطبان بتوانند اعتماد کنند که مواردی را می‌گویید می‌توانید عملی کنید. شاید یک مدیر هیچوقت زمان نداشته باشد که یک فیلم تبلیغاتی ما را که مثلاً یک ساعت، نیم ساعت یا دو ساعت است را ببیند ولی به راحتی یک محتوایی که تبدیل به یک دوره شده است یا تبدیل یک فیلم حرفه ای شده است را نیم ساعت، یا یک ساعت نگاه می‌کند و استفاده می کند. پس بهترین راه برای بازاریابی خدماتی ما مربیان کسب و کار، استفاده از بازاریابی محتوا است. نکته جالب‌تر اینکه یک تبلیغ عمر محدودی دارد. تصور کنید ما یک تبلیغ در اینستاگرام یا تلگرام یا هر رسانه‌ دیگری می‌دهیم. عموما تبلیغات در رسانه‌هایی که تبلیغ می‌پذیرند بعد از گذشت زمانی پاک می‌شوند ولی حتی اگر این اتفاق نیافتد باز هم افراد در هر رسانه‌ معمولا آخرین پست‌ها را می‌بینند. ولی اگر شما یک مقاله یا فیلم خوب داشته باشید در جستجو‌های گوگل در رتبه خوبی ظاهر خواهد شد و سالها در دسترس افراد است. خود من این تجربه را داشته‌ام که یک مقاله که پنج سال قبل نوشته‌ بودم، باعث جذب مشتریانی شده است و امروز هم بعد از گذشت پنج سال هنوز برای من مشتریانی را به ارمغان می‌آورد.
      چطور فیلم مناسب بازاریابی محتوا ضبط کنم
      ولی انجام این کار به چه نحوی است؟ اگر برای شما مقدور است با یک دوربین یا موبایل خیلی راحت می توانید بگذارید جلوی خودتان و فیلم ضبط کنید، ولی اگر حضور جلوی دوربین برای شما سخت است یک نرم افزارهایی وجود دارد که از صفحه فیلم می گیرد. بهترین آنها نرم افزار Ocam است. روش انجام این کار را کاملاً در فیلم زیر توضیح داده‌ام.  
        این کار خیلی راحت است. این نرم افزار را دانلود می کنید و موقعی که آن را اجرا می کنید یک پنل باز می شود و به راحتی با یک دکمه از صفحه فیلم گرفته می شود و به همین راحتی پاورپوینت باز می کنید یا یک مجموعه ای از عکس پشت سر هم میاورید و روی آن صحبت می کنید و شما صاحب یک محتوای آموزشی به صورت فیلم هستید. البته یک نکته را باید خاطر نشان کنم که این حرف من به این معنا نیست که هیچ‌ وقت فیلم از خودتان ضبط نکنید. به هیچ‌ وجه منظور من این نیست و باید به شما بگویم که اعتماد افراد با دیدن فیلم شما خیلی بهتر جلب می‌شود، ولی در ابتدای کار راهکار بالا را توصیه می‌کنم. اگر هم حضور جلوی دوربین برای شما سخت است توصیه می‌کنم که یک چالش برای خودتان تعریف کنید که مثلا 21 روز روزی 1 دقیقه فیلم ضبط کنید. حتی اگر این فیلم‌ها هیچ جا منتشر نشود هم خواهید دید فن بیان و تسلط شما رشد چمشگیر خواهد داشت. ما در دوره مربیان کسب و کار چالش‌های زیادی را در مدت یکساله دوره انجام می‌دهیم که این یکی از موثرترین موارد است. البته اگر عملگرا باشید و عمل کنید. اگر فکر می‌کنید ممکن است در اواسط کار خسته یا ناامید شوید یا حتی ممکن است تنبلی کنید، این چالش را با یک دوست خودتان و به صورت دونفره انجام دهید. یعنی به همدیگر تعهد بدهید که یک تعداد روز، هر روز یک فیلم ضبط کنید. این راهکار می‌تواند به شما کمک کند.
      آیا همه ما باید مدرس باشیم؟
      شاید بگویید کار من آموزش آنلاین نیست و من اصلا نمیخواهم این کار را انجام بدهم یا من مشاور هستم اصلا مدرس نیستم. هر نوع کاری را که انجام بدهید باید بازاریابی محتوا را حتما انجام بدهید. یک مثال می‌زنم: یک فردی را در نظر بگیرید که مشاوره مالیاتی به شرکت‌ها می‌دهد اگر یک فیلمی به این شکل ضبط کند که به شرکت ها بگوید چه کاری انجام بدهند که در مواجه با سازمان دارایی حداقل مالیات را بدهند و یا چه ترفندهایی را باید استفاده کنند یا دفاتر آنها به چه شکلی باید باشد، قطعا این فیلم برای ایشان مشتریانی را به ارمغان می آورد. حالا این فیلم ها را ما ضبط کردیم در کجا بگذاریم قطعا اولین مکان رسانه‌های شخصی ما مثل اینستاگرام، تلگرام و هر رسانه‌ای هست که خود شما دارید ولی اگر ندارید امروزه سایت های بسیار زیادی وجود دارد که این محتوای شما را روی آن قرار می‌دهند و برای آن بازاریابی می‌کنند و باعث می‌شوند که آن به تعداد بیشتری بازدید شود و حتی می‌توانید این محتواها را قیمت گذاری کنید و به ازای هر عدد که افراد آن را دانلود می‌کنند و می‌بینند مبالغی را دریافت کنید. نمونه ایی از این سایت‌ها عبارتند از: فرانش، فرادرس، مکتب خانه و شاید بیست یا سی تا سایت در کشور وجود دارد که این کار را انجام می دهند. در دوره مربیان کسب و کار، ما استراتژی هایی از این دست را به شما می‌دهیم. این یک استراتژی کوچک بود که من خدمت شما عرض کردم و اجرای همین استراتژی من تضمین و امضا به شما می‌دهم که می‌تواند درآمد شما را حداقل تا سه برابر افزایش دهد به شرط آن که درست عمل شود و به شرط اینکه بدانید در فیلم درباره چه مواردی باید صحبت می کنید؟ فیلم را چطوری قیمت گذاری کنید؟ آیا رایگان بدهیم؟ یا پولی بدهیم؟ قیمت آن چند چقدر باشد؟ در کجاها منتشر کنیم؟ و .... امیدوارم که همین نکته را بتوانید در کار خود استفاده کنید و مطمئن هستم که استفاده از این باعث افزایش درآمد شما خواهد بود.
      منبع: کانون مربیان کسب و کار
    • توسط sajjad
      مربیان کسب و کار چه کسانی هستند؟
      هر فردی که دانش و تجربه‌ای دارد که می‌تواند باعث ایجاد تغییرات مثبت در یک شرکت و کسب و کار شود، مربی کسب و کار می‌تواند باشد. اگر شما در یکی از حوزه‌های زیر فعالیت مشاوره و تدریس دارید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود چون هدف این نوشته بازاریابی محتوایی برای مربیان کسب و کار است.
      فروش بازاریابی امور حقوقی منابع انسانی طراحی و گرافیگ حسابداری و مالی مدیریت و سرپرستی البته دقت کنید که شما الزاما نباید فوق دکترا در این حوزه‌ها داشته باشید. بسیار دیده‌ام افرادی که در یک سازمان مدیر هستند و تجربیاتی دارند که حاصل سالها آزمون و خطا در فضای واقعی است. این تجربیات دقیقا همان چیزی است که کسب و کارهای دیگر نیاز دارند. پس اگر در هر یک از این حوزه‌ها دانش و تجربه دارید می‌توانید مربی کسب و کار باشید به شرطی که اصول این کار را بدانید و یکی از مهم‌ترین این اصول بازاریابی محتوایی است.
      بازاریابی محتوایی چیست؟
      در این نوع‌ از بازاریابی با تولید و انتشار انواع محتوا (نوشته، صوت، فیلم) تلاش می‌کنیم تا به مخاطبان خودمان مشاوره و کمک بدهیم و اگر بخواهم بازاریابی محتوایی را در یک جمله تعریف کنم، بازاریابی محتوایی یعنی تغییر نقش از فروشنده به مشاور. بعنی به جای اینکه تلاش کنیم تا خدمات مشاوره خودمان در حوزه مالی، فروش، حقوقی و ... را به دیگران بفروشیم، تلاش کنیم تا به مخاطبان خودمان راهنمایی کنیم. به شما تضمین می‌دهم این تغییر استراتژی میزان درآمد شما را چند برابر خواهد کرد. طبیعتا وقتی یک شرکتی مثلا در یک موضوع حسابداری مشکلی دارد و این محتوای ما را ببینید و برایش سودمند باشد، خدمات بیشتری را از ما درخواست خواهد کرد. این یک استراتژی عالی برای بازاریابی خدمات یک مشاور و مدرس کسب و کاری است. ولی یک سوال، " آیا همه افرادی که محتواهای ما را می‌بینند درخواست خدمات از ما خواهند داشت؟" خیر. طبیعتا همه افراد این درخواست را ندارند ولی درصدی از این افراد به سمت ما می‌آیند و مشتریان ما خواهند شد. ولی توجه کنید که افرادی که از این طریق جذب شما می‌شوند بیشتر شما را می‌شناسند، چون حداقل یک محتوا از شما دیده‌اند. توجه کنید که این محتوا می‌تواند یک فیلم یک ساعته باشد که افراد آن را ببینید و تجربه خود من این بوده که وقتی خدمات خودم را بدون نگاه بازاریابی محتوای جلو می‌بردم افراد با شک و تردید زیادی سراغ من می‌آمدند ولی امروز که کارهای محتوایی زیادی انجام داده‌ام افرادی به سمت من جذب می‌شوند که محتواهای مختلفی از من دیده‌اند و با اعتماد بیشتری به سراغ من می‌آیند. این همان اتفاقی است که باید به دنبال آن باشیم.
      چه مواردی در محتواهای ما باید گفته شود؟
      مهم‌ترین بخش این نوشته همین قسمت است. هر یک از ما باید شایع‌ترین مشکلات و سوالات شرکت‌ها در حوزه کاری خودمان را شناسایی کنیم. مثلا اتفاقی که برای من می‌افتاد این بود که در هر همایش یا جلسه‌ای که می‌رفتم از من سوال می‌شد که کدام رسانه برای بازاریابی بهتر است؟ از تلگرام استفاده کنیم یا اینستاگرام یا سایت یا ..... یک راه این است که هر بار این سوال از شما پرسیده می‌شود برای مخاطب خودتان توضیحاتی بدهید، ولی راه بهتر این است که یکبار وقت صرف کنید و جواب این سوال را دقیق و کامل بنویسید. این نوشته می‌تواند در سایت یا وبلاگ شما و قرار بگیرد. این کار چند فایده برای شما خواهد داشت. اول این که اگر کسی این سوال را از شما پرسید کافیه که یک لینک به ایشان بدهید یا از ایشان بخواهید به سایت شما مراجعه کند و این نوشته را بخواند. مزیت دوم این کار این است که افراد جدیدی هم که این سوال و مشکل را دارند نوشته شما را از طریق سرچ گوگل یا راه‌های دیگر می‌خوانند و از آن استفاده می‌کنند. دقت کنید که این موارد همه بازاریابی محتوایی برای مربیان کسب و کار است. یعنی این محتوا برای خدمات و توانمندی‌های شما در حال بازاریابی است. مزیت سوم این است که می‌توانید این نوشته را روی سایت‌های زیادی منتشر کنید. سایت لینکدین بخش مجرایی دارد که هر فرد می‌تواند در آن مقاله بنویسد، کافیه که این نوشته را در آن بخش کپی کنید. به همین راحتی. سایت‌های بسیار زیاد دیگری هم هستند که پلتفرم انتشار محتوای متنی هستند. فهرست کامل این موارد را در کتاب مرجع محل‌های انتشار محتوا گفته‌ام. ولی اگر یک سایت مهم دیگر را بخواهم به شما معرفی کنم پیشنهاد من سایت ویرگول است. این سایت بسیار توانمند کمک می‌کند تا نوشته‌های شما را افراد زیادی بخوانند و استفاده کنند و این یعنی بازاریابی محتوایی. مزیت مهم چهارم این کار این است که وقتی یک متن نوشتید به راحتی و با همین تلفن موبایل خودتان می‌توانید از روی آن روخوانی کنید و الان یک فایل صوتی خوب دارید. توجه کنید خیلی از افراد عاشق گوش دادن به فایل‌های صوتی هستند. حالا که متن را تبدیل به صوت کردید آن را در سایت شنوتو منتشر کنید. مزیت مهم پنجم این است که وقتی یک متن خوب بنویسید می‌توانید آن را تبدیل به یک فیلم کنید و حالا باز هم تعداد زیادی سایت پذیرای این محتوای شما هستند و آن را به افراد زیادی نشان می‌دهند مانند سایت آپارات. پس همانطور که مشاهده فرمودید با نوشتن یک جواب، محتواهای عالی می‌توانید داشته باشیم که هر یک برای ما بازاریابی محتوایی را انجام می‌دهند.
      سوال: من نمی‌خواهم تدریس کنم من خدمات اجرایی انجام می‌دهم؟
      این سوالی است که خیلی از افراد از من می‌پرسند. مثلا می‌گویند من مشاور مالی و ملیات هستم و ابدا کار تدریس را هم انجام نمی‌دهم. صحبت من در این نوشته اصلا ارتباطی با تدریس ندارد. ما سوالات افراد را جواب می‌دهیم و به این وسیله نشان می‌دهیم در آن موضوع متخصص هستیم، همین و بس. تا کنون با افراد زیادی صحبت داشته ام که می‌گویند من یک ایده ناب دارم که اگر یک شرکت آن را اجرا کند درآمدش سه برابر می‌شود ولی به این نکته توجه ندارند که این ایده فقط در ذهن ایشان است و کسی نمی‌تواند آن را بررسی و ارزیابی کند. ولی اگر ما یک محتوا در مورد همین ایده منتشر کنیم افراد از کم و کیف آن مطلع می‌شوند و به سراغ ما می‌آیند. نکته اصلی بازاریابی محتوایی همین است، ما مخطابان خودمان را آگاه می‌کنیم از آنچه در ذهن ما هست و آنچه توانمندی ماست. ولی شاید بپرسید هر آنچه که من بلد هستم را باید در قالب محتوا منتشر کنم ؟ خیر. نیازی نیست که همه موارد اجرایی را توضیح دهید. کافی است اثبات کنید که تخصصی که دارید می‌تواند باعث تغییرات مثبت شود. اجازه بدهید یک مثال برای شما بزنم. تصور کنید که یک فردی که وکیل است مرتبا تبلیغ کند که من خیلی متخصص هستم و افراد را ترغیب کند به استفاده از مشاوره حقوقی ایشان. این را مقایسه کنید با یک وکیل که تجربیات خودش از موفقیت در یک پرونده خاص را نوشته است. این نوشته می‌تواند این باشد که در یک دعوای حقوقی در موضوع چک، ایشان چه کمکی به یک شرکت کرده است یا اینکه چطور یک شرکت موارد حقوقی در زمینه چک را رعایت کند که به مشکلاتی که شرکت‌های دیگر دچار شده‌اند مبتلا نشوند. به شما قول می‌دهم این محتوا مشتریانی برای شما به ارمغان می‌آورد که می‌گویند ما هم مشکل مشابهی داریم و به ما کمک کنید.
      جمع بندی بازاریابی محتوایی برای مربیان کسب و کار
      در این مقاله توضیح دادم که اگر تخصصی دارید که در یکی از حوزه‌های مالی، منابع انسانی، فروش، بازاریابی و ... می‌تواند به یک شرکت کمک کند، با تولید محتواهای مختلف که پایه همه آنها نوشته است، می‌توانید مخاطبان خودتان را از تخصص خودتان آگاه کنید و این روش بازاریابی محتوایی برای مربیان کسب و کار است.
      منبع: مهدی سیاح نیا
    • توسط sajjad
      اگر یک مغازه داریم نیاز داریم علاوه بر مشتریان گذری، خودمان هم مشتریانی را به سمت مغازه بیاوریم. در این نوشته چند راهکار ساده برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک را خواهم گفت.
      اینستاگرام
      اگر کسب و کار شما محلی نیست، یعنی مشتریانی از همه جای شهر و حتی کشور می‌توانید داشته باشید، داشتن یک صفحه اینستاگرامی برای شما واجب است. البته برای برخی محصولات مانند لباس، طلا و زیورآلات، محصولات آرایشی بهداشتی، غذا و موارد مشابه این، اینستاگرام خیلی بهتر است. نکته مهمی‌ که باید در صفحه خودتان رعایت کنید، بازاریابی با محتوا است که نوشته مجزایی کاملا در مورد آن توضیح داده ام ولی خلاصه آن این است که به جای تبلیغ مستقیم برای کالا و خدمات خودتان، بیایید مشتریان را راهنمایی کنید. مثلا به جای تبلیغ مستقیم رادیاتور بیایید نوشته‌، فیلم یا عکس‌هایی منتشر کنید که مثلا در یک خانه 60 متری چند پره رادیاتور باید استفاده کنید. تغییر نقش از فروشنده به مشاور کسب و کار شما را متحول خواهد کرد.

      تلگرام
      دومین رسانه‌ مهم در بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها تلگرام است. البته باید دقت کنیم که باید پست‌هایی را در تلگرام منتشر کنیم که افراد اشتیاق بالایی برای ماندن در آن کانال داشته باشند. اشتباهی که عموما انجام می‌شود این است که یک کانال تلگرام درست می‌کنیم و عکس محصولات خودمان را قرار می‌دهیم و هر کسی را که می شناسیم یا نمی‌شناسیم در آن عضو می کنیم و انتظار داریم که همه در کانال ما باقی بمانند. دقت کنیم که تلگرام همه ما پر شده از گروه‌ها و کانال‌های مختلف، بنابراین همه مردم دنبال این هستند که از برخی کانال‌ها و گروه‌ها خارج شوند و باید کاری کنیم که این کانال و گروه ما نباشد. آنچه باعث می‌شود یک فرد در یک کانال یا گروه تلگرام باقی بماند چیست؟
      تخفیفات و شرایط ویژه: اگر محصولات و خدمات شما خوب باشد، برخی از افراد دوست دارند خرید از شما خرید کنند ولی ترجیح می‌دهند که این خرید را در زمان فروش‌های ویژه شما انجام دهند، پس تا مدتی رسانه‌های شما را دنبال می‌کنند. اطلاعات خوب: بسیاری از کانال‌ها و گروه‌های تلگرام اطلاعات خوبی دارند که باعث می‌شوند افراد از آنها خارج نشوند. مثلا کانال تلگرامی را در نظر بگیرید که کار اصلی آن فروش محصولات آرایشی است ولی هر روز چند پست در رابطه با انتخاب لوازم آرایشی با کیفیت و نحوه آرایش برای مخاطبان قرار می‌دهد. احتمال ماندن افراد در این رسانه بسیار افزایش پیدا می‌کند. سایر رسانه‌های آنلاین
      آنچه امروز در ایران خیلی رایج است اینستاگرام و تلگرام است ولی در رسانه‌های دیگر هم می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم. برای مثال واتس‌اپ یک بخشی دارد مشابه استوری اینستاگرام که عکس یا فیلم شما 24 ساعت در آن محل باقی می‌ماند. اگر شماره مشتریان خودتان را ذخیره کرده باشید مشتریان شما آن عکس یا فیلم که تبلیغ یک محصول جدید یا فروش ویژه شما هست را خواهند دید. حتما این مورد را آزمایش کنید.  
       
      ایجاد درگاه پرداخت بانکی
      در هر کدام از رسانه‌ها که فعالیت کنید در آخر باید فروش خودتان را از یک راه مطمئن انجام بدید. در فیلم زیر روشی را توضیح دادم که خیلی راحت می‌تونید درگاه پرداخت بانکی درست کنید و برای دریافت مبلغ کالاها و خدماتتون ازش استفاده کنید.  
       
      سایت‌های تبلیغاتی رایگان
      در سطح اینترنت سایت‌های وجود دارد که شما می‌توانید محصولات و خدمات خودتان را در آن محل‌ها تبلیغ بدهید. خدمات اولیه این سایت‌ها رایگان است و فقط زمانی باید هزینه پرداخت کنید که بخواهید آگهی شما به صورت ویژه و در محل‌های بهتر سایت نمایش داده شود، ولی همان حالت اولیه هم می‌تواند برای شما فروش ایجاد کند. حتما این مورد را انجام دهید.
      سایت‌های واسطه‌ای
      امروزه‌ سایت‌هایی ایجاد شده‌ است که شما می‌توانید در آن یک غرفه ایجاد کنید و محصولات و خدمات خودتان را قرار دهید. یک نمونه حرفه‌ای از این سایت‌ها، با سلام است که می‌توانید در آن یک غرفه ایجاد کنید و محصولات خودتان را بفروشید. دیجی کالا هم این قابلیت را ایجاد کرده است که شما می‌توانید محصولات خودتان را در آن عرضه کنید.
       
      سایت‌های معرفی مشاغل
      اگر به یاد داشته باشید در سال‌های گذشته شهرداری یک کتابی چاپ کرد به نام کتاب اول، که در این کتاب کسب و کارهای مختلف معرفی شده بود. مثلا در بخش تعمیرکاران خودرو، تعمیرگاه‌ها را معرفی کرده بود و افرادی که نیاز به این خدمت داشتند می‌توانستند آدرس و شماره تلفن را از این محل ببینند. بعد از مدتی این اطلاعات بر روی سایتی به همین نام هم قرار گرفت.
      دیوار و شیپور یادتون نره
      حتما برای کالا‌ها و خدمات خودتان در دیوار و شیپور آگهی بدهید. امروزه افراد زیادی هستند که وقتی به دنبال یک خدمت هستند در این دو مورد جستجو می‌کنند. مثلا وقتی پشت درب منزل گیر کرده‌اند و کلیدساز نیاز دارند اولین جا در دیوار جستجو می‌کنند. البته نکته‌ای که باید دقت کنید این است که آگهی شما پس از گذشت مدتی در فهرست نمایش داده شده به پایین می‌رود، بنابراین لازم است مجددا آن را قرار بدهید یا با استفاده گزینه‌های ارتقاء در این نرم‌افزارها، آگهی خودتان را به بالای لیست بیاورید. در تمامی پیشنهاداتی که در این مقاله داده‌ام باید نکات درج آگهی که در انتهای مقاله آورده‌ام رعایت شود.
      تبلیغات محیطی
      بر خلاف تصور، تبلیغات محیطی هنوز کارکرد خوبی دارد و در زمانی که وقتی صحبت از تبلیغ می‌شود همه به یاد تلگرام، اینستاگرام و سایت و ... می‌افتند، تبیلغات محیطی محلی با کمترین رقابت برای شما خواهد بود. اگر کسب و کار شما محلی است اهمیت این مورد صد برابر خواهد شد. مثلا اگر مغازه میوه‌فروشی دارید بیشترین مشتریان شما افرادی هستند که در فاصله‌ای نزدیک به شما سکونت دارند. پس حتما همه این افراد باید شما را بشناسند. پخش تراکت می‌تواند به این مورد کمک کند و بخشی از بازاریابی کسب و کارهای کوچک شما باشد.
      سیستم اتوماتیک بازاریابی کسب و کارهای کوچک
      هدف هر کسب و کاری از انجام امور بازاریابی، جذب مشتریان بیشتر به سمت خودش است، ولی اگر نتوانیم به این مشتریان جذب شده خدمات خوب ارائه کنیم ما را ترک خواهند کرد. راه حل این مسئله سیستم‌سازی کسب و کار است. باید بخش‌های مختلف کار خودمان (بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و ....) را به مرور سیستمی کنیم تا کارها به صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک و با صرف کمترین میزان وقت و انرژی انجام شود. یکی از مهم‌ترین اجزاء سیستم‌سازی کسب و کار، سیستم بازاریای است. برای اینکه بتوانید حجم بالاتری از مشتریان را مدیریت کنید باید کار را از حالت دستی خارج کنید و سیستم‌های خودکار یا نیمه خودکار برای این امر در نظر بگیرید. مثلا اگر قرار است افراد لیست قیمت از شما بگیرند، یک راه این است که تلفنی بدهید و افراد با شما تماس بگیرند و نفر به نفر جواب بدهید. ولی اگر سیستمی فکر کنیم و البته اگر در کسب و کار شما این مورد امکان‌پذیر باشد (با توجه به نوع بازار و رقبا) می‌توانید لیست قیمت را روی سایت و یا یک شبکه اجتماعی قرار بدهید و مشتریان خودتان را به سمت آن رسانه بفرستید. حتی اگر کار شما به نوعی است که در رابطه با قیمت دادن حساسیت وجود دارد، می‌توانید یک سامانه پیامکی بخرید که قیمت خیلی زیادی ندارد و تنظیماتی انجام دهید تا هرکس مثلا عدد 3 را ارسال کرد لیست قیمت برایش پیامک شود. فیلم آموزشی این کار را سایت یک باور مشاهده کنید. آیا با این روش‌ها بخشی از حجم کار شما کم نمی‌شود؟ آیا با این روشها نمی‌توانید مشتریان بیشتری را پاسخگو باشید؟ پس همین امروز سیستم‌سازی بازاریابی کسب و کار خودتان را شروع کنید.
      نکات درج آگهی
      عکس خوب: اگر برای محصول و خدمات خودتان عکس خوب قرار ندهید، بخشی از شانس فروش خودتان را از دست داده‌اید. این نکته در عین حال که خیلی بدیهی هست ولی در بسیاری از آگهی‌ها رعایت نمی‌شود. حتما برای محصولات و خدمات خودتان چندین عکس قرار بدهید. بسیار دیده‌ام که یک مغازه مبلمان فروشی از هر نوع مبلمان فقط یک عکس آن‌هم از دور قرار داده است. حتما عکس‌هایی از زاویه‌های مختلف قرار دهید. نکته مهم در عکس‌برداری، نور است. اگر نور مناسبی به کالای شما بتابد، حتی با دوربین‌های موبایل هم می‌توانید عکس‌های بسیار حرفه‌ای بگیرید وگرنه هرچقدر هم دوربین شما حرفه‌ای باشد عکس خوبی از کار در نمی‌آید. نکته بعدی این است که در زمانی که می‌خواهید از یک محصول خودتان عکس بگیرید، هیچ جسم دیگری در عکس کنار آن قرار ندهید. بسیار دیده‌ام که یک نفر می‌خواسته از محصولات خودش که مثلا لباس بوده عکس بگیرد ولی در عکس لیوان چای و دسته کلید و ... هم قرار دارد. این موارد از حرفه‌ای بودن عکس شما می‌کاهد. مورد بعدی که باید دقت کنید این است که سعی کنید همه عکس‌های شما یکدست باشد. یعنی مثلا اگر محصولات خودتان را روی یک میز چوبی قرار می‌دهید همیشه همه عکس‌ها را در همان محل بگیرید. اینطور نباشد که زمینه تصویر شما یک بار میز چوبی باشد، یک بار یک پارچه قرمز باشد، یک بار آن محصول را روی دستتان بگیرید و از آن عکس بگیرید. همیشه در یک حالت یکسان از محصولات خودتان عکس بگیرید. این نکته به خصوص زمانی که می‌خواهید این عکس‌ها در کنار هم در یک محلی مثل سایت خودتان قرار بدهید بسیار ملموس خواهد بود. توضیحات کامل: توضیحات محصول باید بسیار کامل باشد. مشخصات فنی، اطلاعات تماس، گارانتی در صورت وجود، نظرات مشتریان، تاییدیه‌ها و ...    
      هر کاری کنید آخرش باید کالا و خدمات شما عالی باشد
      همه مواردی که گفته شد وقتی سودمند خواهد بود که آنچه شما ارائه می‌دهید خوب باشد. اجازه بدید یک مثال بزنم. فرض کنید شما در خانه خودتان یک میهمانی ترتیب داده‌اید. اگر به هیچ کس اطلاع ندهید که خودتان تنهایی باید شادی کنید و خب طبیعتا لذت بخش نخواهد بود. پس به افرادی اطلاع رسانی می‌کنید. ولی اگر این افراد بیایند و ببینند هیچ چیز آمده نشده و هیچ برنامه‌ای برای میهمانی از پیش فکر نشده چه حسی خواهند داشت و دفعه بعد اگر آن فرد را دعوت کنید اگر از نزدیکان شما نباشد، بهانه‌ای می‌آورد و نمی‌آید. ولی اگر افراد حاضر در میهمانی لذت ببرند، دفعات بعد با خوشحالی دعوت شما را قبول می‌کنند و برای دیگران هم تعریف می‌کنند که میهمانی شما چقدر خوب بوده است. بازاریابی هم دقیقا مثل همین مثال است. ما افرادی را به محل کسب و کار خودمان دعوت کنیم ولی اگر بیایند و ببینند که محصولات و خدمات ما تعریفی ندارند دفعات بعد دیگر این دعوت را نمی‌پذیرند. ولی اگر محصولات و خدمات شما خوب باشد، شما را به دیگران معرفی می‌کنند و این معرفی دهان به دهان آغازی خواهد شد برای یک جهش بزرگ در کسب و کار شما.
        منبع: مهدی سیاح نیا 
    • توسط sajjad
      دروود دوستان عزیز
      در این قسمت قصد داریم طریقه صحیح ارسال پست را توضیح بدیم تا پست های سایت یکپارچه باشه.
      نکته : درصورت عدم رعایت این مواد پستتون ویرایش میشه.
      نکته دوم: خیلی از موارد قبلا رعایت نمیشد ولی از این به بعد سعی میکنیم پست های استاندارد بنویسیم.
  • موضوع ها

  • کاربران آنلاین در این صفحه

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • جدید...